Τα ποσά αν μη τι άλλο ζαλίζουν αλλά μαρτυρούν συγχρόνως ότι… λεφτά υπάρχουν στα ταμεία των μεγαλύτερων κατασκευαστών.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν ήδη «μπατζετάρει» το εν λόγω ποσό και στοχεύουν να ρίξουν στην αγορά έως το 2030, περισσότερα από 54 εκατ. ηλεκτρικά μοντέλα, τιμή, που θα αντιπροσωπεύει ένα ποσοστό υψηλότερο από το 50% της συνολικής παραγωγής νέων οχημάτων.
Η τεράστια αυτή επένδυση δε θα αφορά βεβαίως μονάχα την κατασκευή ηλεκτρικών μοντέλων αλλά και την ανάπτυξη των μπαταριών καθώς και την εξασφάλιση πρώτων υλών τόσο για τις μπαταρίες όσο και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σύμφωνα μάλιστα με την ανάλυση της Benchmark Mineral Intelligence για να κινούνται αυτά τα ηλεκτρικά μοντέλα θα απαιτούνται περισσότερες από 5,8 TWh ενέργειας, που σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρξει κι ένα αντίστοιχα υψηλών προδιαγραφών δίκτυο φόρτισης παγκοσμίως που θα μπορεί να υποστηρίξει κάτι τόσο «μεγάλο» σε ενεργειακές ανάγκες.
Η Tesla, όπως ανακοίνωσε και ο Elon Musk έχει θέσει ως στόχο την κατασκευή 20 εκατομμυρίων EV’s έως το 2030.
Αυτό σημαίνει μια αύξηση 13 φορές μεγαλύτερη σε σχέση τις σημερινές πωλήσεις της φίρμας που συνεπάγεται προφανώς και μεγάλες επενδύσεις σε μονάδες παραγωγής που θα ξεπεράσουν τα 20 δισ. δολάρια τα επόμενα χρόνια.
Ο όμιλος VW, που επιθυμεί διακαώς να ηγηθεί της νέας εποχής, θα βγάλει από τα ταμεία του περισσότερα από 100 δισ. δολάρια!
Πέραν των νέων μοντέλων που θα ρίξει στην αγορά, ετοιμάζει και νέα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων τόσο στην Ευρώπη όσο και στη Βόρεια Αμερική, ενώ προσπαθεί να κλείσει αποκλειστικές συμφωνίες πληρώνοντας όσο-όσο, για την εξασφάλιση των πολύτιμων πρώτων υλών για την κατασκευή των μπαταριών.
Η Toyota, έχει ανακοινώσει ότι θα επενδύσει περισσότερα από 70 δισ. δολάρια στο ηλεκτρικό της πλάνο, θέτοντας ως στόχο έως το 2030 να πουλά μίνιμουμ 3,5 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα ετησίως.
Το οργανόγραμμα των Ιαπώνων προβλέπει το λανσάρισμα τουλάχιστον 30 νέων ηλεκτρικών οχημάτων καθώς και την «μετατροπή» της Lexus σε αμιγώς ηλεκτρική φίρμα.
Το ηλεκτρικό πλάνο της Ford, ξεπερνά σε επενδύσεις τα 50 δισ. δολάρια, με τον αμερικανικό κολοσσό να θέτει ως στόχο την παραγωγή 3 εκατ. ηλεκτρικών μοντέλων σε ετήσια βάση έως το 2030. Επίσης, η Ford ετοιμάζει νέα εργοστάσια τόσο για την κατασκευή EV’s όσο και μπαταριών.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται φυσικά και η Mercedes-Benz, με τη γερμανική φίρμα, να βγάζει από τα ταμεία της τουλάχιστον 47 δισ. δολάρια έως το 2030, ενώ BMW, όμιλος Stellantis και GM, έχουν ήδη κάνει γνωστό ότι οι επενδύσεις τους στον τομέα θα ξεπεράσουν τα 40 δισ. δολάρια.
Αυτοί που φαίνεται πως έχουν απεριόριστο –τρόπο τινά- μπάτζετ είναι οι Κορεάτες του ομίλου Hyundai-Kia, οι οποίοι έχουν ήδη επενδύσει περισσότερα από 20 δισ. στην ηλεκτροκίνηση και συνεχίζουν με αμείωτους ρυθμούς την παραγωγή, ανάπτυξη και εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών.
Αν αναλογιστούμε λοιπόν ότι μόνο οι κατασκευαστές που προαναφέραμε (χωρίς να υπολογίζονται λοιπές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι εκατοντάδες κινέζικες φίρμες και φυσικά οι δεκάδες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κατασκευή μπαταριών, ηλεκτρικών συστημάτων κ.α.) έχουν ρίξει ή θα ρίξουν τα προσεχή χρόνια περισσότερα από 400 δισ. δολάρια στο ηλεκτρικό τους πλάνο, τότε δεν αποκλείεται το συνολικό ποσό να αυξηθεί περαιτέρω από το 1,2 τρισ. δολάρια που υποστηρίζει η έκθεση της Benchmark Mineral Intelligence.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.