Υποχρεωτική εγκατάσταση για αλκοολόμετρο θα έχουν τα καινούρια αυτοκίνητα που θα παίρνουν για πρώτη φορά έγκριση στην Ε.Ε. από την 6η Ιουλίου.
Προς ένα μέλλον χωρίς θανατηφόρα τροχαία, ένα ακόμη λιθαράκι μπαίνει στην Ευρωπαϊκή Ένωση με την υποχρεωτική εφαρμογή στα καινούρια μοντέλα που παίρνουν για πρώτη φορά έγκριση τύπου μια σειράς από νέα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης και παρακολούθησης του οδηγού.
Τα δύο πιο σημαντικά ίσως από αυτά τα νέα συστήματα που γίνονται υποχρεωτικά μέρος του βασικού εξοπλισμού είναι το σύστημα ‘«Εξυπνης Υποβοήθησης Ταχύτητας» Intelligent Speed Assistance και το αλκοολόμετρο. Το δεύτερο μάλιστα είναι και εκείνο που κάνει για πρώτη φορά την εμφάνιση του ως μέρος του εξοπλισμού ασφάλειας ενός αυτοκινήτου. Η χρήση του πιστεύεται ότι μπορεί να σώσει έως και 5.000 ζωές σε ετήσια βάση στην Ε.Ε. από τροχαία ατυχήματα που σχετίζονται με κατανάλωση αλκοόλ.
Προς το παρόν τα νέα οχήματα που θα παίρνουν για πρώτη φορά έγκριση για κυκλοφορία σε χώρα της Ε.Ε. θα φέρουν στάνταρ στον εξοπλισμό τους την προεγκατάσταση για το αλκοολόμετρο, με την ενσωμάτωση της ίδιας της συσκευής να έχει τοποθετηθεί στα αυτοκίνητα στο μέλλον. Η εγκατάσταση της ίδιας της συσκευής θα εξαρτάται σε αυτό το σημείο από τη νομοθεσία που ισχύει στο εκάστοτε κράτος.
Για παράδειγμα στην Ισπανία το αλκοολόμετρο θα δίνει υποχρεωτικά το «παρών» σε κάθε νέο επαγγελματικό όχημα κατηγορίας M2 και Μ3, μικρά δηλαδή λεωφορεία με περισσότερες από οχτώ θέσεις και βάρος κάτω αλλά και πάνω από πέντε τόνους αντίστοιχα, τα οποία προορίζονται για την μεταφορά ανθρώπων. Χώρες όπως η Φινλανδία, η Σουηδία και η Ολλανδία ήδη εφαρμόζουν το αλκοολόμετρο στις μεταφορές αγαθών και ανθρώπων, ενώ στη Γαλλία η χρήση αλκοολόμετρου είναι υποχρεωτική για τους οδηγούς σχολικών λεωφορείων.
Στόχος γενικότερα των αρχών στην Ευρώπη είναι τα αλκοολόμετρα να τοποθετηθούν αρχικά σε οχήματα που μεταφέρουν μαζικά επιβάτες, αλλά και σε οχήματα μεταφοράς αγαθών και στη συνέχεια, στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, να αποτελούν μέρος του στάνταρ εξοπλισμού και των επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης.
Το αλκοολόμετρο που έχει εγκατασταθεί σε ένα αυτοκίνητο είναι συνδεδεμένο με την κεντρική μονάδα ελέγχου του κινητήρα. Ο οδηγός που εισέρχεται στο αυτοκίνητο είναι υποχρεωμένος να πραγματοποιήσει τεστ αν θέλει να ενεργοποιήσει τον κινητήρα, ο οποίος φυσικά δεν τίθεται σε λειτουργία αν ο οδηγός έχει καταναλώσει αλκοόλ πάνω από το εκάστοτε όριο.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.