Δύσκολες στιγμές για τα εναλλακτικά καύσιμα στη Γερμανία, δηλαδή το φυσικό αέριο (CNG) και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για το πρώτο, φαίνεται πως είναι ένα στοίχημα που χάθηκε οριστικά. Ολόκληρο Ιούλιο, ταξινομήθηκαν μόλις τρία αυτοκίνητα, πτώση 98,6% σε σχέση με τον ίδιο μήνα το 2023.
Αναφορικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φαίνεται ότι η παύση των επιδοτήσεων έχει δυσχεράνει πολύ τις πωλήσεις τους. Τον μήνα που μας πέρασε ταξινομήθηκαν 30.762 EV, μείωση 36,8% σε σχέση με τον Ιούλιο του προηγούμενου έτους. Έτσι, εκεί που τα EV κατείχαν μερίδιο 20% της αγοράς, έπεσαν στο 12,9%.
Δεν είναι μόνο η έλλειψη επιδοτήσεων που φρενάρει τους αγοραστές, αλλά κι η αναμονή για φθηνότερα ηλεκτρικά από την Κίνα. Υπάρχει η πεποίθηση ότι σύντομα θα είναι διαθέσιμα κινεζικά EV που θα προσφέρουν πολύ πιο συμφέρον value for money. Κάτι που βέβαια φρέναραν οι προσωρινοί πρόσθετοι δασμοί.
Αναλυτικά, στη Γερμανία καταγράφηκαν 238.263 ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων (-2,1%) αυτόν τον Ιούλιο. Ο αριθμός αυτός περιλαμβάνει 83.405 βενζινοκίνητα (+0,1%), 79.870 HEV και PHEV (+18,4%), 43.107 ντίζελ (+1,4%), 30.762 EV (-36,8%), 1.078 οχήματα που κινούνται με υγραέριο (+8%) και μόλις τρία αυτοκίνητα που καταναλώνουν CNG (-98,6%).
Αυτά τα αποτελέσματα έρχονται να αποθαρρύνουν όσους επιθυμούσαν EV ανάκαμψη, μετά από το πρώτο 6μηνο του έτους, όπου τα ηλεκτρικά κατέγραψαν πτώση 16,4%. Τότε, η μεγάλη χαμένη ήταν η Tesla (-41,6%) και μεγάλη κερδισμένη η BYD (+427%), αν και το τελευταίο νούμερο είναι προφανώς πλασματικό. Ένεκα της καθυστερημένης άφιξής της στη γερμανική αγορά. Η Σουηδία κατέγραψε επίσης πτώση 15% στις ταξινομήσεις EV του Ιουλίου. Σε παρόμοιο πλαίσιο, οι πωλήσεις EV μειώθηκαν κατά 19% στην Ελβετία.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.