Μετά την αφαίρεση της εισαγωγικής έκδοσης του Model 3 από τον ιστότοπό της, η Tesla δεν πουλά πλέον μοντέλα στις ΗΠΑ που χρησιμοποιούν κινεζική μπαταρία LFP. Αυτό συνέβη εξαιτίας των δασμών που επιβάλλει το αμερικανικό κράτος στις μπαταρίες που έρχονται από την Κίνα.
Πρόκειται για μια ακόμα πράξη του οικονομικού πολέμου που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στις δύο υπερδυνάμεις και τώρα την πληρώνει το πισωκίνητο Model 3. Νωρίτερα φέτος, η Volvo εγκατέλειψε τα σχέδια να πουλήσει το EX30 στις ΗΠΑ, μέχρις ότου να αρχίσει να παράγεται στο εργοστάσιό της στο Βέλγιο.
Θυμίζουμε ότι η LFP μπαταρία που χρησιμοποιεί το βασικό Model 3 εισαγόταν στις ΗΠΑ από την Κίνα. Κι ενώ το δημοφιλές ηλεκτρικό σεντάν είχε ήδη αποκλειστεί από την κρατική επιδότηση, τώρα η τιμή του θα αυξανόταν επιπλέον από τους πρόσφατους δασμούς.
Η κυβέρνηση Biden επέβαλε πρόσφατα δασμούς 100% στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα και δασμό 25% σε μπαταρίες κι EV εξαρτήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Επομένως, χωρίς την επιδότηση και με τις μπαταρίες να κοστολογούνται 25% ακριβότερα, δεν είναι να απορεί κανείς που η Tesla αποφάσισε να περικόψει τη συγκεκριμένη έκδοση.
Έτσι κι αλλιώς, εδώ και λίγο καιρό, στην αμερικανική αγορά πωλείται το Model 3 Long Range σε πισωκίνητη διάταξη. Προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία — 720 km κατά WLTP — με χαμηλότερη τιμή αγοράς σε σχέση με την 4κίνητη έκδοση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα «3άρια» που εισάγονται στην ελληνική αγορά έρχονται από το gigafactory του Elon Musk στη Σανγκάη κι οι τιμές τους έχουν αυξηθεί μετά τους πρόσφατους δασμούς που επέβαλλε η ΕΕ.
Την ίδια στιγμή, δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε το νέο ρεκόρ EV πωλήσεων που σημειώθηκε στη Νορβηγία. Ενώ τον Αύγουστο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σκαρφάλωσαν στο 94,3% των νέων ταξινομήσεων, το ρεκόρ δεν άντεξε παρά έναν μήνα.
Διότι τον Σεπτέμβριο, από τα 12.966 νέα επιβατικά οχήματα που πουλήθηκαν στη σκανδιναβική χώρα, τα 96,4% είναι 100% ηλεκτρικά. Με τα Tesla να βρίσκονται στην κορυφή των πωλήσεων, με 4.210 αυτοκίνητα.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.