Η κατασκευή ενός ολοκαίνουργιου μοντέλου από το μηδέν είναι αναμφίβολα μια τεράστια πρόκληση, ειδικά όταν δεν υπάρχει προϋπάρχουσα τεχνογνωσία αυτοκινητοβιομηχανίας. Μετά από άκνοες προσπάθειες μιας δεκαετίας, το Apple iCar είναι πλέον οριστικά ένα χαμένο στοίχημα.
Αν και το Apple iCar δεν παρουσιάστηκε ποτέ επίσημα στο κοινό, αναφορές κάνουν λόγο ότι ο κολοσσός τεχνολογίας άρχισε να εργάζεται πάνω σε ένα ηλεκτρικό όχημα το 2014.
Η εταιρεία έτρεφε μεγάλες φιλοδοξίες για το αυτοκίνητό της, στοχεύοντας να το εξοπλίσει με φωνητική πλοήγηση, προηγμένες δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης και πολυτελή χαρακτηριστικά.
Φαινόταν εδώ και χρόνια ότι το Apple iCar βρισκόταν σε οριακό σημείο. Πολλές φορές είχαμε δημοσιεύσει ειδήσεις σχετικά με νέες καθυστερήσεις. Ή ότι η ημερομηνία λανσαρίσματος πήγαινε όλο και πιο πίσω.
Τελικά η Apple επέλεξε να τερματίσει την αυτοκινητιστική της διαδρομή, δίνοντας οδηγίες στους εμπλεκόμενους υπαλλήλους να σταματήσουν.
Σύμφωνα με εργαζόμενους που μίλησαν στο Bloomberg υπό τον όρο της ανωνυμίας, η αναπάντεχη ανακοίνωση για την κατάργηση του project των πολλών δισεκατομμυρίων στάλθηκε στην ομάδα των 2.000 υπαλλήλων από τον COO Jeff Williams και τον Kevin Lynch, μεγαλοστέλεχος που επέβλεπε την προσπάθεια.
Δεν θα βρεθούν όλοι στον δρόμο. Ορισμένοι υπάλληλοι θα επανατοποθετηθούν σε άλλους τομείς, ιδιαίτερα στο τμήμα τεχνητής νοημοσύνης, η οποία αποτελεί ολοένα και πιο υψηλή προτεραιότητα για την Apple.
Από το 2020, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volkswagen, Herbert Diess, δήλωσε ότι οι γίγαντες της τεχνολογίας που διαθέτουν μεγάλη ρευστότητα και εισβάλλουν στην αυτοκινητοβιομηχανία, αποτελούν πολύ μεγαλύτερη πρόκληση για την VW από τους παραδοσιακούς αντιπάλους όπως η Toyota.
Και πράγματι, εκτός από το βραχύβιο Apple iCar, η Xiaomi, η Sony κι η Huawei κάνουν την αυτοκινητιστική τους απόβαση, με τους πρώτους να έχουν ήδη παρουσιάσει ένα λειτουργικό όχημα με εξαιρετικές προδιαγραφές.
Πάντως, οι επενδυτές υποδέχθηκαν με ανακούφιση την απόφαση της Apple να ακυρώσει το iCar, όπως αποδεικνύεται από την αύξηση των τιμών των μετοχών κατά 0,5% στον απόηχο της ανακοίνωσης.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.