Όπως κι η Toyota, έτσι κι η BMW ασπάζεται την άποψη ότι χρειάζονται πολλαπλές διαφορετικές τεχνολογίες για να επιτευχθούν σημαντικές μειώσεις CO₂ στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Έτσι, από τον Ιανουάριο, όλα τα νέα ντίζελ αυτοκίνητα που κατασκευάζει στη Γερμανία, αρχικά θα γεμίζουν με HVO 100. Καύσιμο που προέρχεται από τον φινλανδικό κατασκευαστή Neste και θα χρησιμοποιηθεί στα εργοστάσια της BMW στο Μόναχο, στο Dingolfing, στο Regensburg και στη Λειψία. Λέγεται ότι παράγει 90% λιγότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του καυσίμου σε σύγκριση με το ορυκτό ντίζελ.
Ωστόσο, μην περιμένεις ξεχειλισμένο ντεπόζιτο. Όπως συνηθίζουν όλοι οι κατασκευαστές, τα νέα πετρελαιοκίνητα μοντέλα θα βγαίνουν από το εργοστάσιο με το ρεζερβουάρ σχεδόν άδειο. Έχοντας μέσα μόνο πέντε έως οκτώ λίτρα συνθετικού καυσίμου, πριν κατευθυνθούν στις αντιπροσωπείες για παράδοση στους αγοραστές.
Το καύσιμο HVO 100 της Neste παράγεται από πολλά απόβλητα, συμπεριλαμβανομένων μαγειρικών ελαίων, υπολειμμάτων κι άλλων ανανεώσιμων πρώτων υλών. Εκτός από το ότι είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον, επιδεικνύει καλύτερη συμπεριφορά κατά την κρύα εκκίνηση από το συνηθισμένο πετρέλαιο. Είναι διαθέσιμο σε πολλά πρατήρια καυσίμων σε όλη τη Γερμανία κι η BMW το χρησιμοποιεί σε επιλεγμένα φορτηγά της εφοδιαστικής αλυσίδας της από τον Μάρτιο του 2023.
«Όσον αφορά την προστασία του κλίματος, κάθε τόνος CO₂ που εξοικονομείται μετράει», δήλωσε ο πρόεδρος της BMW Oliver Zipse. «Τα περίπου 257.000.000 υπάρχοντα αυτοκίνητα στην Ευρώπη είναι ένας σημαντικός παράγοντας ρύπανσης. Το CO₂ ισοζύγιό τους θα μπορούσε να βελτιωθεί σημαντικά εάν αυξανόταν το μερίδιο συνθετικών καυσίμων. Έτσι, από τον Ιανουάριο του 2025, θα γεμίζουμε όλα τα ντίζελ που παράγονται στη Γερμανία με HVO 100 πριν από την παράδοση στους αντιπροσώπους. Πρόκειται για πετρέλαιο υψηλής ποιότητας με έως και 90% χαμηλότερες εκπομπές CO₂ συνολικά».
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία προσχώρησε επίσης πρόσφατα στην eFuel Alliance. Συμμετέχουν περισσότερες από 170 εταιρείες σε όλο τον κόσμο, με σκοπό την ανάπτυξη των e-fuels. Ανάμεσά τους περιλαμβάνονται οι Alpina, Horse, Suzuki, Bosch, Repsol, Siemens, Iveco, Mazda, Honeywell και Husqvarna.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.