ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αυτές τις κεφαλές του νέου πυραύλου της Ρωσίας που έπεσε στην Ουκρανία δεν τις προλαβαίνει ούτε το μάτι...
prodeals

H Tesla χάνει έδαφος σε ΗΠΑ κι Ευρώπη: Τις πταίει;

Στο πρώτο 6μηνο της χρονιάς, η Tesla βλέπει τις πωλήσεις και τα ποσοστά της να πέφτουν

H Tesla χάνει έδαφος σε ΗΠΑ κι Ευρώπη: Τις πταίει;

To 2024 δεν φαίνεται να εξελίσσεται ομαλά για την Tesla. Έρχεται μάλιστα σε έντονη αντίθεση με τα αποτελέσματα ρεκόρ του 2023 — όπου ήταν ο πιο δημοφιλής κατασκευαστής EV στον πλανήτη και το Model Y το αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο.

Τα τελευταία στοιχεία που συνέλεξε η JATO Dynamics για το πρώτο 6μηνο του τρέχοντος έτους δείχνουν ότι η Tesla χάνει έδαφος τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες, όσο και στην Ευρώπη, όπου οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 8% και 13% αντίστοιχα.

Και πριν αναφωνήσει κάποιος ότι αυτό αντανακλά κάποια ευρύτερη πτώση των EV πωλήσεων, να τον προλάβουμε: Τα ηλεκτρικά πουλάνε σαφώς περισσότερο από πέρσι. Στις ΗΠΑ για παράδειγμα, αυξήθηκαν κατά 11,3% τους πρώτους έξι μήνες του 2024 σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρσι.

Στην Ευρώπη, η αύξηση είναι μικρότερη, στο 1,7%. Η Tesla όμως υπαναχώρησε από τις 185.200 μονάδες στις 161.300. Έτσι, το μερίδιο αγοράς της στην ευρωπαϊκή αγορά EV μειώθηκε από 19,8% σε 17,2% φέτος. Είναι η αυτοκινητοβιομηχανία με τη δεύτερη μεγαλύτερη EV πτώση στην Ευρώπη κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2024. Πίσω μόνο από τον Όμιλο Volkswagen, ο οποίος έπεσε από το 22% στο 18,7%.

Ποιοι κάλυψαν το κενό τους; Η Geely — με το Volvo EX30 — ανέβηκε από το 5,9% στο 8,8%, ενώ κι η BMW πήγε από το 7,5% στο 9,7%. Οι κινεζικές μάρκες αύξησαν επίσης τα ποσοστά τους, κυρίως χάρη στην BYD.

Η κατάσταση στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι παρόμοια. Ο όγκος πωλήσεων της Tesla μειώθηκε από 324.900 μονάδες το πρώτο 6μηνο του 2023 σε 299.200 μονάδες φέτος. Παραμένει πρώτη δύναμη, αλλά έπεσε από το 59,8% στο 51,2%. Πολλοί ανταγωνιστές της ενισχύθηκαν: Η Hyundai σημείωσε άνοδο 34%, η Ford 48%, η Rivian 77% κι η Kia κατάφερε ένα άλμα 110%!

Ποιοι είναι οι λόγοι της κάμψης; Ο πρώτος είναι προφανής. Η αλματώδης αύξηση δεν μπορεί να συνεχιστεί για πάντα, ειδικά όταν η γκάμα των μοντέλων είναι περιορισμένη και γερασμένη. Το Model 3 ανανεώθηκε το 2023 αλλά ο κόσμος δεν αγοράζει μπερλίνες με θέρμη. Το Model Y είναι ήδη πέντε ετών κι όλοι περιμένουν το επικείμενο facelift. Το Model S πηγαίνει πολύ πίσω, σχεδόν στις αρχές της δεκαετίας του 2010.

Ο δεύτερος είναι ότι ο ανταγωνισμός δεν επαναπαύεται. Κάποτε η Tesla έτρεχε ουσιαστικά μόνη στον ηλεκτρικό στίβο, αλλά πλέον εμπλέκονται όλο και περισσότεροι παίκτες από όλο τον πλανήτη.

Η Tesla χρειάζεται επειγόντως φρέσκα προϊόντα σε περισσότερες κατηγορίες. Το ανανεωμένο Model Y και κυρίως το μικρότερο και πιο προσιτό Model 2 δεν αναμένονται όμως πριν το 2025.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.