Η Toyota έχει επικριθεί σκληρά για την απροθυμία της να «αγκαλιάσει» τα ηλεκτρικά οχήματα. Τα δεδομένα όμως φαίνεται πως έχουν αλλάξει υπό την καθοδήγηση του νέου επικεφαλής Koji Sato, ο οποίος δήλωσε πως η νέα πλατφόρμα που εξελίσσεται και θα παρουσιαστεί το 2026, θα κάνει τη διαφορά!
Η στρατηγική της Toyota αλλάζει. Εν μέρει τουλάχιστον καθώς οι Ιάπωνες δεν πρόκειται επ’ ουδενί να εγκαταλείψουν την υβριδική τους τεχνολογία ή τις εναλλακτικές λύσεις που προωθούν όπως τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.
Τον Δεκέμβριο του 2021, ο πρώην (πλέον) διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Akio Toyoda, υποσχέθηκε 30 νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2035. Τον Ιανουάριο όμως του 2022, ο Toyoda ανακοίνωσε προς έκπληξη όλων την αποχώρηση του από την ηγεσία του ομίλου με αποτέλεσμα πολλοί να χαρακτηρίσουν αυτήν την κίνηση ως παραδοχή ήττας για το ηλεκτρικό πλάνο της Toyota.
Ο Toyoda παρέδωσε τη σκυτάλη στον Koji Sato λέγοντας χαρακτηριστικά: «Η νέα ομάδα μπορεί να κάνει ό,τι δεν μπόρεσα να κάνω εγώ». Δεν ήταν μάλιστα λίγοι αυτοί που έσπευσαν να υπονοήσουν ότι η αποχώρηση του δεν ήταν επιλογή του αλλά αναγκάστηκε εξαιτίας του κλίματος που επικρατούσε στους κόλπους της εταιρείας.
Ο διάδοχός του, Koji Sato, αρχικά φάνηκε να ακολουθεί την ίδια πολιτική. Μίλησε για μια πολυεπίπεδη προσέγγιση, αναφέρθηκε στο υδρογόνο ως το καύσιμο του μέλλοντος, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην υβριδική τεχνολογία της Toyota, χαρακτηρίζοντας την ως «αναγκαία» για την αυτοκίνηση.
Πλέον όμως, ο Sato υπόσχεται πως το μεγαλύτερο μέρος των δυνάμεων της Toyota θα στραφεί στην ηλεκτροκίνηση. Η νέα πλατφόρμα για τα ηλεκτρικά οχήματα που εξελίσσεται, θα παρουσιαστεί το 2026 και θα κάνει τη διαφορά στο χώρο.
Προ ημερών μάλιστα η Toyota ανακοίνωσε επίσημα, ότι μια πρώτη γεύση από την πολλά υποσχόμενη νέα γενιά ηλεκτρικών της οχημάτων θα έχει την ευκαιρία να δει το κοινό το Φθινόπωρο (τέλη Οκτωβρίου του 2023) στο προσεχές Japan Mobility Show, το πάλαι ποτέ Tokyo Motor Show.
Η teaser φωτογραφία που έδωσε στη δημοσιότητα η Toyota, μαρτυρά ότι ήδη αυτή η νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων βρίσκεται στα σκαριά. Το αυτοκίνητο μοιάζει με επιμηκυμένο Prius αλλά ήδη οι φήμες κάνουν λόγο ότι πρόκειται για το αντίπαλο δέος της Porsche Taycan που θα κυκλοφορήσει στην αγορά με τα σήματα της Lexus.
To χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί επί τάπητος, προβλέπει το λανσάρισμα 10 νέων ηλεκτρικών μοντέλων Toyota αλλά και Lexus μέχρι το 2026, τα οποία θα πατούν πάνω στην τρέχουσα πλατφόρμα E-TNGA.
Με τη δημιουργία όμως της νέας πλατφόρμας, το σύνολο των μοντέλων που θα παρουσιάσει η ιαπωνική εταιρεία θα υπερβαίνει τα 30 με γνώμονα, να πιάσει τους στόχους των 3,5 εκατ. πωλήσεων που έχει θέσει έως το το 2030.
Παρόλο που η Ιαπωνία δεν έχει αγκαλιάσει τα ηλεκτρικά οχήματα, η Toyota «τρέχει» με γοργούς ρυθμούς το ηλεκτρικό της πλάνο, προφανώς εξαιτίας της Κίνας. Η κινέζικη αγορά όχι μόνο διψά για ηλεκτρικά μοντέλα αλλά κυριαρχείται κιόλας από νέες κινεζικές εταιρείες που πωλούν EV.
Βασικά, 9/10 ηλεκτρικά που πωλούνται αυτή τη στιγμή στην Κίνα, είναι… «Made in China»! H Toyota μόλις πριν από λίγο καιρό ανακοίνωσε δυο νέα ηλεκτρικά μοντέλα για την κινέζικη αγορά αλλά αντιλαμβάνεστε πως αυτά τα μόλις δύο ηλεκτρικά μοιάζουν με σταγόνα στον ωκεανό.
Για την ανάπτυξη του ηλεκτρικού της προγράμματος, η Toyota, υποσχέθηκε να ρίξει επιπλέον 7,44 δισ. δολάρια μέχρι το τέλος της δεκαετίας, αυξάνοντας τη συνολική επένδυση στην ηλεκτροκίνηση τα τελευταία 10 χρόνια στα 37,2 δισ. δολάρια.
Ο Koji Sato, ανακοίνωσε επίσης ότι θα δημιουργηθεί άμεσα ένα νέο κέντρο ανάπτυξης ηλεκτρικών οχημάτων που θα ονομάζεται «BEV Factory», το οποίο θα βοηθήσει την Toyota να αναπτύξει όχι μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά πλατφόρμες, μπαταρίες, λογισμικά, ότι τέλος πάντων έχει να κάνει με τα EV.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.