ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Κοριτσάκι» ο Τριντό; Ε, ρε, τι έχει να γίνει έτσι και ασχοληθεί ο Έλον με την κυβέρνηση Μητσοτάκη...
prodeals

H Βρετανία ξεπέρασε τη Γερμανία και έγινε η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών στην Ευρώπη

Αύξηση πωλήσεων EV στο Ηνωμένο Βασίλειο παρά την πτώση σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές

H Βρετανία ξεπέρασε τη Γερμανία και έγινε η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών στην Ευρώπη

Το Ηνωμένο Βασίλειο κατέλαβε την κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) στην Ευρώπη το 2024, ξεπερνώντας τη Γερμανία, καθώς οι νέοι κανονισμοί για τις πωλήσεις EV στη χώρα ενίσχυσαν τη ζήτηση, ενώ σε άλλες αγορές παρατηρήθηκε κάμψη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της KBA που δημοσιεύθηκαν στις 6 Ιανουαρίου, οι εγγραφές νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία μειώθηκαν κατά περισσότερο από 27%, φτάνοντας τις 380.609 μονάδες. Αντίθετα, στο Ηνωμένο Βασίλειο καταγράφηκαν 381.970 εγγραφές, σημειώνοντας αύξηση 21% σύμφωνα με την ένωση SMMT.

Η άνοδος των πωλήσεων EV στο Ηνωμένο Βασίλειο αποδίδεται στους αυστηρούς κανόνες για τις πωλήσεις, οι οποίοι επιβάλλουν πρόστιμα έως και £15.000 (περίπου €18.000) ανά όχημα στους κατασκευαστές που δεν συμμορφώνονται. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ωστόσο, μπορούν να αποφύγουν τα πρόστιμα μέσω ενός συστήματος ανταλλαγής πιστώσεων ή υπερκαλύπτοντας τους στόχους τους στα επόμενα έτη.

Παρά την αύξηση της ζήτησης, η συμμετοχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις συνολικές ταξινομήσεις στη Βρετανία έφτασε το 19,6%, υπολειπόμενη του στόχου του 22%. Ωστόσο, οι κατασκευαστές συνεχίζουν να μειώνουν τις τιμές για να επιτύχουν την απαιτούμενη ποσόστωση, η οποία αυξάνεται στο 28% για το 2025.

Πτώση στη Γερμανία
Αντίθετα, στη Γερμανία, η απόσυρση των κινήτρων αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα τέλη του 2023 προκάλεσε πτώση της ζήτησης. Τα κίνητρα για εταιρικούς αγοραστές έληξαν τον Σεπτέμβριο, ενώ για τους ιδιώτες τον Δεκέμβριο, οδηγώντας σε μια βραχυπρόθεσμη αύξηση της ζήτησης που δεν διατηρήθηκε.

Το μερίδιο αγοράς των EV στη Γερμανία μειώθηκε στο 13,5% το 2024. Παράλληλα, οι κατασκευαστές αναμένουν να λανσάρουν νέα μοντέλα EV το 2025 για να καλύψουν τις αυστηρότερες απαιτήσεις εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με τον ανεξάρτητο αναλυτή, Matthias Schmidt, η γερμανική αγορά αναμένεται να ανακάμψει προς το τέλος του 2025, όταν τα οχήματα με τριετείς μισθώσεις θα επιστρέψουν στην αγορά.

Η πτώση της ζήτησης για EV δεν περιορίζεται στη Γερμανία. Αγορές όπως η Σουηδία, η Γαλλία και η Ιρλανδία επίσης σημείωσαν χαμηλότερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις, λόγω των περικοπών στα κίνητρα και της έλλειψης οικονομικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Θα πρέπει να σημειώσουμε, ωστόσο, ότι η ζήτηση για EV στη Βρετανία παραμένει περιορισμένη μεταξύ των ιδιωτών αγοραστών. Μόλις το 10% των ιδιωτών επέλεξαν ηλεκτρικό αυτοκίνητο το 2024, με τις επιχειρήσεις και τους εταιρικούς στόλους να καθοδηγούν την αύξηση.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.