Η Hennessey αποκάλυψε το Venom F5-M Roadster των €2,4 εκατομμυρίων, το πιο ισχυρό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο με χειροκίνητο κιβώτιο. Τα μηχανικά σασμάν γνωρίζουν δεύτερη νιότη τα τελευταία χρόνια, φωλιάζοντας σε όλο και περισσότερα πανίσχυρα υπεραυτοκίνητα.
Παλιότερα, τα προσιτά μοντέλα είχαν χειροκίνητη μετάδοση, ενώ η αυτόματη εξαπλωνόταν στις σπορ κατασκευές. Κάποια υπεραυτοκίνητα μάλιστα ήταν διαθέσιμα αποκλειστικά ως αυτόματα. Πλέον, η κατάσταση έχει αντιστραφεί. Όλο και περισσότερα καθημερινά μοντέλα επωφελούνται της ξενοιασιάς του αυτόματου κιβωτίου, ενώ όλο και περισσότερα εξωτικά σούπερκαρ προσφέρουν και χειροκίνητη επιλογή στους αγοραστές. Να, όπως το Venom F5-M της Hennessey.
Θα κατασκευαστούν μόνο 12 κομμάτια κι είναι ήδη προπουλημένα. Φορούν τον ίδιο twin-turbo V8 των 6,6 lt, που αποδίδει 1.842 ίππους και 1.618 Nm. Ακραία νούμερα για να πρέπει να σηκώνεις το ένα χέρι από το τιμόνι. Αλλά και για να συγχρονίζεις το αριστερό σου πόδι με τον συμπλέκτη.
«Αυτό είναι ένα αυτοκίνητο για τολμηρούς και γενναίους λάτρεις της οδήγησης που τους αρέσουν τα συναρπαστικά υπεραυτοκίνητα. Με ωμή δύναμη, δραματική σχεδίαση και μια εμπειρία πίσω από το τιμόνι που δεν συγκρίνεται με οτιδήποτε άλλο στη Γη», δηλώνει ευθαρσώς ο Nathan Malinick, διευθυντής σχεδίασης της Hennessey.
Ο αμερικανικός κατασκευστής δεν ανακοινώνει επιδόσεις, αλλά δεν περιμένουμε ότι το χειροκίνητο μοντέλο θα είναι το ίδιο γρήγορο από το αυτόματο. Έτσι κι αλλιώς, με 18 συνολικά αυτόματα Roadster, πόσο πιθανό είναι να πετύχεις στον δρόμο ένα αυτόματο Venom F5 ενώ εσύ θα είσαι με το χειροκίνητο;
Ο έτερος κάτοχος Hennessey θα σε καταλάβει αμέσως, αφού τα μηχανικού σασμάν F5-M διαφοροποιούνται οπτικά από ένα τεράστιο πτερύγιο 1,4 m. Ξεκινάει πίσω από τα καθίσματα και φτάνει σχεδόν στην πίσω αεροτομή.
Η τάση για μηχανικά υπεραυτοκίνητα είναι πλέον η νέα μόδα των αγοραστών της κατηγορίας. Το 70% των Pagani Utopia πωλείται με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ πρόσφατα παρουσιάστηκε το Nilu27.
Δεν έχει την παραμικρή υβριδική υποβοήθηση, μόνο έναν ατμοσφαιρικό V12 6,5 lt που στροφάρει στις 12.000 rpm κι αποδίδει 1.070 ίππους στις 11.000 rpm και 860 Nm. Και βέβαια, είναι χειροκίνητο!