Η Honda και η Nissan βρίσκονται σε προχωρημένες συνομιλίες για την ενίσχυση της συνεργασίας τους, με επίκεντρο μια πιθανή συγχώνευση, σύμφωνα με πηγές. Αυτή η εξέλιξη υπογραμμίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία από ανταγωνιστές όπως η Tesla και οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Μια συγχώνευση μεταξύ Honda και Nissan θα μπορούσε να δημιουργήσει έναν κολοσσό με αξία $54 δισεκατομμυρίων και ετήσια παραγωγή 7,4 εκατομμυρίων αυτοκινήτων, καθιστώντας τον, τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων παγκοσμίως, μετά την Toyota και τη Volkswagen.
Η συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών είχε ξεκινήσει από τον Μάρτιο, επικεντρωμένη στην ανάπτυξη EV. Ωστόσο, τα οικονομικά προβλήματα της Nissan και η ραγδαία μείωση των πωλήσεων της σε Κίνα και Ηνωμένες Πολιτείες, έχουν επισπεύσει τη διαδικασία για βαθύτερη συνεργασία.
Πιο συγκεκριμένα, η Nissan ανακοίνωσε πρόσφατα πρόγραμμα περικοπών κόστους ύψους $2,6 δισεκατομμυρίων, που περιλαμβάνει την κατάργηση 9.000 θέσεων εργασίας και τη μείωση της παγκόσμιας παραγωγής κατά 20%.
«Η συμφωνία μοιάζει περισσότερο με διάσωση της Nissan, αλλά και η Honda δεν μένει αδρανής», σχολίασε ο Sanshiro Fukao, στέλεχος του Itochu Research Institute. Οι μετοχές της Nissan σημείωσαν άνοδο 24% στο χρηματιστήριο του Τόκιο την Τετάρτη, ενώ αυτές της Honda υποχώρησαν κατά 3%.
Οι συζητήσεις, που αναφέρθηκαν αρχικά από την εφημερίδα Nikkei, περιλαμβάνουν ενδεχόμενη δημιουργία εταιρείας χαρτοφυλακίου, αλλά και πλήρη συγχώνευση. Παράλληλα, εξετάζονται τρόποι ενίσχυσης της συνεργασίας και με τη Mitsubishi Motors, στην οποία η Nissan κατέχει ποσοστό 24%.
Η Foxconn, ο ταϊβανέζικος κολοσσός της τεχνολογίας που κατασκευάζει iPhones για την Apple, είχε προσεγγίσει τη Nissan για εξαγορά, αλλά η πρότασή της απορρίφθηκε, σύμφωνα με πηγές.
Έντονες πιέσεις από τον ανταγωνισμό
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με πρωταγωνιστές την Tesla και την BYD, έχει δημιουργήσει ασφυκτικές πιέσεις στους κατασκευαστές που καθυστερούν στην ανάπτυξη των EV.
«Μακροπρόθεσμα, μια τέτοια συμφωνία θα ωφελήσει την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, δημιουργώντας έναν δεύτερο ισχυρό πόλο απέναντι στην Toyota», σημείωσε ο Seiji Sugiura, αναλυτής του Tokai Tokyo Intelligence Laboratory.
Η ενδεχόμενη συγχώνευση θα απαιτήσει και την έγκριση των Ηνωμένων Πολιτειών, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξουν πιέσεις για παραχωρήσεις, ιδίως λόγω της παραγωγής οχημάτων σε Μεξικό και Καναδά για εξαγωγές προς την αμερικανική αγορά.
Εκτός από τις γεωπολιτικές προκλήσεις, οι δύο εταιρείες θα χρειαστεί να ξεπεράσουν πολιτισμικές διαφορές και στρατηγικές ασυμβατότητες. «Η Honda βασίζεται σε μια τεχνολογοκεντρική κουλτούρα, ενώ η Nissan είναι πιο ευάλωτη αυτή τη στιγμή», σημειώνει ο Tang Jin, ερευνητής της Mizuho Bank.
Οι τρεις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να παραχωρήσουν κοινή συνέντευξη Τύπου στο Τόκιο την ερχόμενη Δευτέρα, σύμφωνα με πηγή.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.