Μπορεί οι Κορεάτες να βρίσκονται στην πρωτοπορία της ηλεκτροκίνησης, αλλά δεν περιορίζονται στις μπαταρίες. Το πρωτότυπο Hyundai Initium αποτελεί μια υδρογονοκίνητη ματιά στο μέλλον.
Η έκδοση παραγωγής του Hyundai Initium αναμένεται να καταφτάσει το 2025 και να αντικαταστήσει το Nexo. Το σημερινό FCEV μοντέλο που προσφέρει η κορεατική εταιρεία και που μαζί με το Toyota Mirai, αποτελούν στην πράξη τα μοναδικά υδρογονοκίνητα μοντέλα που πωλούνται. «Initium» σημαίνει «απαρχή» στα λατινικά, επικοινωνώντας την πρόθεση της Hyundai να γίνει «πρωτοπόρος στην ενέργεια του υδρογόνου».
Είναι επίσης το κατάλληλο όνομα για να μας συστήσει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα «Art of Steel» της Hyundai, προτού εφαρμοστεί σε μοντέλα παραγωγής. Το γωνιώδες αμάξωμα του SUV συνδυάζει στιλιστικά στοιχεία από το πλήρως ηλεκτρικό Ioniq 5 και το θερμικό Santa Fe. Με φωτιστικά σώματα που θυμίζουν έντονα pixel, αν και κατασκοπευτικές φωτογραφίες δείχνουν ότι η έκδοση παραγωγής θα διαθέτει μικρότερους τροχούς, κανονικές ράγες οροφής και πιο συμβατικές μονάδες φωτισμού σε σχέση με το πρωτότυπο.
Η Hyundai δεν αποκάλυψε το εσωτερικό, αλλά υπόσχεται μια ευρύχωρη καμπίνα. Οι επιβάτες της δεύτερης σειράς θα έχουν πρόσβαση σε άφθονο χώρο και το πίσω κάθισμα θα ανακλίνεται. Το Hyundai Initium θα χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων, με μεγάλες δεξαμενές υδρογόνου που θα επιτρέπουν αυτονομία πάνω από 650 km. Για σύγκριση, το απερχόμενο Nexo παράγει 162 ίππους κι έχει 612 km αυτονομίας κατά EPA.
Σύμφωνα με την εταιρεία, τα βελτιωμένα νούμερα επιτεύχθηκαν αυξάνοντας την απόδοση των κυψελών καυσίμου και τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Το Initium θα μπορεί επίσης να τροφοδοτεί ενέργεια σε οικιακές και προσωπικές συσκευές μέσω της λειτουργίας V2L.
Η μεγαλύτερη πρόκληση για τους ιδιοκτήτες FCEV είναι ο ανεφοδιασμός, λόγω του περιορισμένου δικτύου. Για τον λόγο αυτό, η Hyundai δημιούργησε ένα νέο λογισμικό χάραξης διαδρομής, που βοηθά τον οδηγό να βρει πρατήρια υδρογόνου κατά μήκος της απόστασης, ελέγχοντας τη διαθεσιμότητά τους και την κατάσταση λειτουργίας τους.
Επιπλέον, το σύστημα μπορεί επίσης να ανιχνεύσει πόσα οχήματα περιμένουν στην ουρά στον σταθμό υδρογόνου που ενδιαφέρει τον οδηγό.
Η ανάπτυξη του FCEV της Hyundai ξεκίνησε πριν από 27 χρόνια, αν και το πρώτο αποκλειστικά μοντέλο κυψελών καυσίμου υδρογόνου — το Nexo — εμφανίστηκε μόλις το 2018. Όταν καταφτάσει το πρώτο 6μηνο του 2025, η έκδοση παραγωγής του Hyundai Initium θα σηματοδοτήσει το επόμενο κεφάλαιο στην προσπάθεια των Κορεατών στα εναλλακτικά καύσιμα.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.