Η Aston Martin Vanquish αναβιώνει μετά από μια 6ετία στην αφάνεια, για να αντικαταστήσει την DBS και να αποτελέσει την κορωνίδα στη βρετανική γκάμα. Με 835 ίππους από τον διτούρμπινο V12 των 5,2 lt, είναι το πιο ισχυρό μοντέλο αποκλειστικά εσωτερικής καύσης της φίρμας στην 111χρονη Ιστορία της.
Αρχικά υπήρχε η σκέψη να χρησιμοποιηθεί ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα βασισμένο σε έναν μικρότερο V8, αλλά η μετάβαση στον V12 ζητήθηκε από τον Lawrence Stroll. Με τη Vanquish να είναι η πρώτη ολοκαίνουργια Aston που εξελίχθηκε εξ ολοκλήρου κατά τη διάρκεια της θητείας του ως πρόεδρος της εταιρείας. Το νέο μοντέλο αναμένεται τον Οκτώβριο και θα κυκλοφορήσει σε λιγότερα από 1.000 κομμάτια.
Ο κινητήρας των 5,2 lt «καθορίζει το αυτοκίνητο», σύμφωνα με τον αρχιμηχανικό Simon Newton. Με τη ροπή των 1.000 Nm να προσδίδει εκρηκτικές επιδόσεις: 3,2” για την επιτάχυνση 0-100 και τελική ταχύτητα 344 km/h. Την «υψηλότερη τελική Aston Martin παραγωγής μέχρι σήμερα», προφανώς με εξαίρεση τη Valkyrie.
Πρόκειται για εξέλιξη της μονάδας που τροφοδοτούσε η προκάτοχος DBS , αν κι ο Newton ισχυρίζεται ότι κάθε στοιχείο του μοτέρ «έχει επανεξεταστεί». Οι μηχανικές αλλαγές περιλαμβάνουν νέο, ισχυρότερο μπλοκ, μεγαλύτερους υπερσυμπιεστές που περιστρέφονται 15% πιο γρήγορα, 15% υψηλότερη συμπίεση, νέους εκκεντροφόρους, νέες κυλινδροκεφαλές και νέες εισαγωγές. «Σχεδόν τα πάντα είναι καινούργια», δήλωσε ο Newton. Προστέθηκε επίσης μια νέα λειτουργία Boost Reserve. Αυξάνει την απόκριση του κινητήρα στις χαμηλότερες στροφές αυξάνοντας την πιέση υπερπλήρωσης για μικρά χρονικά διαστήματα. Η ροπή μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων της ZF.
Το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 80 mm σε σχέση με την DBS 770 Ultimate, ενώ φοράει αναθεωρημένη ανάρτηση με αμορτισέρ Bilstein DTX. Η Aston Martin λέει ότι επιτρέπουν μια «σημαντική απόκλιση μεταξύ των mode οδήγησης», ώστε το αυτοκίνητο να είναι σαφώς άνετο ή σπορ, ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού.
Η Vanquish έχει παχύτερες αντιστρεπτικές ράβδους, διαφορετική ηλεκτρική κρεμαγιέρα και νέο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας. Αν πάντως χάσεις τον έλεγχο, αναλαμβάνουν τα κεραμικά φρένα με τους δίσκους των 410 mm μπροστά και 360 mm πίσω. Σε σύγκριση με την προκάτοχό της, η Aston Martin λέει ότι το σύστημα προσφέρει αυξημένη απόδοση και μειωμένη πτώση σε θερμοκρασίες έως τους 800°C. Αν σε τρώει η τσέπη σου, μπορείς να επιλέξεις την εξάτμιση από τιτάνιο που μειώνει κατά 10,5 kg το βάρος.
Η Vanquish έχει αυστηρά διθέσια καμπίνα, με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σε 16 κατευθύνσεις μπροστινά καθίσματα, ηχοσύστημα Bowers & Wilkins με 15 ηχεία, καθώς και προαιρετική ξύλινη επένδυση.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.