Ξεκίνησε ως ένα ρομαντικό ειδύλλιο αλλά δεν καρποφόρησε. Ο «γάμος» έγινε το 2010, δηλαδή 14 χρόνια πριν, με τους δύο «γονείς» να κατέχουν έκαστος μερίδιο 50% του «τέκνου» τους. Ο λόγος για τη Mercedes-Benz και την BYD που από κοινού ίδρυσαν τη Denza το 2010. Με την καθεμία να καταβάλει περί το $1 δισεκατομμύριο στο κοινό ταμείο.
Πρόκειται για μια ελπιδοφόρα κινεζική εταιρεία, η οποία μάλιστα σκοπεύει να πραγματοποιήσει απόβαση στις ευρωπαϊκές αγορές. Παρ’ όλα αυτά, η Mercedes-Benz αποφάσισε τον Δεκέμβριο του 2021 να πουλήσει τα 4/5 του μεριδίου της στην BYD. Απέμεινε δηλαδή να κατέχει μόλις το 10% της Denza. Και τώρα παίχτηκε η τελευταία πράξη του δράματος: H Denza ανήκει πλέον ολοκληρωτικά στην BYD, η οποία εξαγόρασε το τελευταίο μερίδιο μετοχών από τους Γερμανούς.
Η Mercedes-Benz είχε εμπλακεί ενεργά στην κοινοπραξία. Το πρώτο πρωτότυπο κατέφτασε το 2012 και μπήκε στην παραγωγή δύο χρόνια μετά. Ίσως ήταν λίγο πρόωρο, αφού προσφερόταν αποκλειστικά σε 100% ηλεκτρική έκδοση και δεν είχε την επιθυμητή εμπορική πορεία. «Γεννητούρια» πριν την ώρα τους.
Το 2019, η Denza είχε μια δεύτερη ευκαιρία με το X, ένα 7θέσιο SUV σχεδιασμένο από τη Στουτγάρδη. Με στιλάτες γραμμές και μοντέρνα σχεδίαση, φορούσε εξηλεκτρισμένα συστήματα μετάδοσης κίνησης: Ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό κι ένα αμιγώς ηλεκτρικό. Με το PHEV να προσφέρει τετρακίνηση, 586 ίππους και 950 Nm, ενώ η ηλεκτρική αυτονομία έφτανε τα 100 km.
Άλλο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό μοντέλο είναι το Denza N7, αντίπαλος του Tesla Model Y. Με προφίλ shooting brake και μυώδες παρουσιαστικό, κερδίζει τη μάχη των εντυπώσεων, αφού αιχμαλωτίζει τη ματιά.
Αυτή τη στιγμή, η Denza μελετά την άφιξή της στις ευρωπαϊκές αγορές. Ενώ τα πρώτα 10 χρόνια είχε πουλήσει μόλις 23.000 τεμάχια, τον Μάιο ταξινόμησε το 200.000ό της αυτοκίνητο. Με πλάνο να επεκτείνει την γκάμα της, ώστε να περιλαμβάνει 10 μοντέλα. Ποιο θα είναι άραγε το μέλλον της Denza, τώρα που δεν θα εμπλέκεται η Mercedes-Benz; Λαμπρό ή ζοφερό;
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.