Τον περασμένο Ιούλιο, η BYD βρέθηκε στο βάθρο των παγκόσμιων πωλήσεων, πίσω μόνο από τη Volkswagen και την Toyota. Αλλά αυτό αφορούσε έναν μόνο μήνα, οπότε μπορεί κανείς να πει ότι έκτακτες παραδόσεις σε μικρό χρονικό διάστημα αλλοιώνουν τη μεγάλη εικόνα.

Κι όμως, η δυναμική της κινεζικής εταιρείας είναι αξιοσημείωτη. Κατά το τρίτο 3μηνο του τρέχοντος έτους, η BYD πούλησε περισσότερα νέα αυτοκίνητα από τη Ford και την υπερκέρασε, ανεβαίνοντας στην 6η θέση των παγκόσμιων πωλήσεων. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ξεπεράσει τα τέσσερα εκατομμύρια οχήματα, καθιστώντας το 2024 το πιο καλοπουλημένο έτος στην ιστορία της.

Κατά την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, η BYD ταξινόμησε 1,13 εκατομμύρια αυτοκίνητα, αύξηση 38% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Είναι με διαφορά το πιο επιτυχημένο 3μηνο της μάρκας. Η Ford πούλησε περίπου 40.000 λιγότερα οχήματα την ίδια περίοδο, υποχωρώντας από τον 6ο μεγαλύτερο κατασκευαστή στην 7η θέση. Η Ford διατήρησε ένα μικρό προβάδισμα για την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, έχοντας παραδώσει 3,3 εκατομμύρια μοντέλα παγκοσμίως, ελαφρώς υψηλότερα από τα 3,25 δισεκατομμύρια της BYD. Η τελική κατάταξη θα κριθεί στο νήμα.

Η BYD δεν είναι η μόνη κινεζική εταιρεία που κάνει τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες να ανησυχούν. Οι πωλήσεις της Geely αυξήθηκαν κατά 14% το τρίτο 3μηνο, με 820.000 ταξινομήσεις. Κάτι που την έφερε μπροστά από τη Nissan και πίσω από τη Honda στην 9η θέση.

Ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων της Κίνας, η Chery, ανέβηκε επίσης στη 12η θέση στην παγκόσμια κατάταξη, αναφέροντας άνοδο 27% στις πωλήσεις της με 550.000 μονάδες.

Όπως σημειώνει το Nikkei Asia, οι πωλήσεις πολλών εταιρειών από την Ιαπωνία, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ μειώθηκαν το τελευταίο διάστημα. Για παράδειγμα, οι ταξινομήσεις της Toyota μειώθηκαν κατά 4% στα 2,73 εκατομμύρια, αν κι εξακολουθεί να κατέχει αξιοσημείωτο προβάδισμα έναντι του Ομίλου VW που ανέφερε μείωση 7% στις πωλήσεις στα 2,17 εκατομμύρια τεμάχια. Το Hyundai Motor Group διατήρησε την 3η θέση, αλλά οι πωλήσεις του μειώθηκαν κατά 3% στα 1,77 εκατομμύρια.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Τα πράγματα ήταν ακόμη χειρότερα για τον Όμιλο Stellantis, καθώς οι πωλήσεις του υποχώρησαν κατά 20% στα 1,14 εκατομμύρια. Οριακά μπροστά δηλαδή από την BYD. Κατά το τρίτο 3μηνο, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία σημείωσε έσοδα €26,3 δισεκατομμύρια, υψηλότερα από την Tesla στα €24 δισεκατομμύρια.