Τα τροχαία ατυχήματα στα οποία συμμετέχει ένας μεθυσμένος οδηγός, έχουν 50% περισσότερες πιθανότητες να καταλήξουν σε δυστυχήματα.
Σύμφωνα μάλιστα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η επήρεια του αλκοόλ ευθύνεται για το 10,9% των θανατηφόρων τροχαίων παγκοσμίως.
Η ανατολική Ευρώπη δείχνει να έχει σοβαρό πρόβλημα, καθώς το 18,2% των τροχαίων καταλήγουν σε δυστύχημα, αν και συνολικά η Ευρώπη δεν απέχει πολύ από αυτό το νούμερο καθώς σε αυτού του τύπου τις θανατηφόρες συγκρούσεις αντιστοιχεί το 16,7% όλων των δυστυχημάτων.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εντοπίσει το πρόβλημα και το έχει βάλει σκοπό να το καταπολεμήσει. Από το Ιούλιο του 2024, κάθε αυτοκίνητο παραγωγής θα πρέπει να διαθέτει θύρα σύνδεσης συσκευής μέτρησης αλκοόλ, το επονομαζόμενο Alcolock.
Πρόκειται για μία συσκευή η οποία θα ελέγχει την ποσότητα του οινοπνεύματος στην αναπνοή και θα μπορεί αυτόματα να σταματήσει το αυτοκίνητο, εάν η τιμή είναι πολύ υψηλή.
Στη Σκανδιναβία ήδη εφαρμόζεται για τους επαγγελματίες οδηγούς και τους οδηγούς εταιρικών αυτοκινήτων, ενώ προς το παρόν δεν υπάρχει κάποιο χρονοδιάγραμμα για το πότε η χρήση της θα γίνει υποχρεωτική στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Επειδή όμως αυτό θα γίνει κάποια στιγμή οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές τους προετοιμάζονται ήδη για την εποχή του Alcolock.
Για παράδειγμα η καναδέζικη Magna έχει εξελίξει μία αντίστοιχη τεχνολογία την οποία παρουσίασε στην CES στο Λας Βέγκα. Το σύστημά της χρησιμοποιεί κάμερα και αισθητήρες οι οποίοι ελέγχουν την εκπνοή του οδηγού για την ποσότητα αλκοόλ που ενδεχόμενα έχει καταναλώσει καθώς και για την τυχόν χρήση ναρκωτικών.
Καταλήγουμε στο ότι τεχνολογίες σαν αυτήν που αναφέρθηκε παραπάνω θα μπορούσαν να βοηθήσουν στον περιορισμό των τροχαίων που οφείλονται κατά κύριο λόγο στην κατανάλωση αλκοολούχων ποτών.
Μένει βέβαια να δούμε πόσο αποτελεσματικά θα λειτουργούν στην πράξη και πότε θα χρησιμοποιηθούν ευρέως με την αντίστοιχη νομοθετική ρύθμιση.