Οι περισσότεροι αγοραστές στην Ελλάδα περιμένουν τα κινεζικά μοντέλα με ανυπομονησία. Θεωρώντας ότι θα αποτελέσουν μια πιο προσιτή επιλογή στην ακρίβεια που μαστίζει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές όμως νιώθουν την ασιατική απειλή κι η Ford ήδη κάνει τα κουμάντα της για να θωρακιστεί καταλλήλως.
Αντί να βάλουν το κεφάλι στην άμμο ή να ζητούν μέτρα που θα αναχαιτίσουν τους Κινέζους με επιπλέον φορολογία, οι ιθύνοντες της Ford καταλαβαίνουν ότι αναπόφευκτα τα κινεζικά μοντέλα θα πλημμυρίσουν την υφήλιο.
Η Ford θεωρεί ότι θα έχουμε επανάληψη όσων ήδη έγιναν στο παρελθόν με τους Ιάπωνες και τους Κορεάτες: Επιθετική τιμολογιακή πολιτική και ξαναμοίρασμα της πίτας των πωλήσεων.
«Είναι μπροστά μας όσον αφορά την ηλεκτρική τεχνολογία», δήλωσε στο Bloomberg ο Marin Gjaja από το EV παρακλάδι της Ford, τη Model e. «Οπότε θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι όταν τελικά καταφτάσουν στις δυτικές αγορές. Ή θα είμαστε ανταγωνιστικοί στα ηλεκτρικά ή δεν έχουμε μέλλον ως εταιρεία».
Αν κι η κυβέρνηση των ΗΠΑ κι η Ευρωπαϊκή Ένωση στρέφονται στην εφαρμογή επιπλέον δασμών για να περιορίσουν μια μαζική εισροή κινεζικών αυτοκινήτων, ο Gjaja δεν έχει καμία αμφιβολία ότι τελικά θα βρουν έναν τρόπο να εισέλθουν. Είτε με εργοστάσια στην Ευρώπη, είτε ενδεχομένως μέσω του Μεξικού.
«Θα έρθουν, όπως ήρθαν οι Ιάπωνες κι οι Κορεάτες κι οι Γερμανοί», εξηγεί ο Gjaja. Η Ford, συνειδητοποιώντας το μέγεθος αυτής της πρόκλησης, είναι ανοιχτή στο να συνενώσει τις δυνάμεις της με άλλες δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες για να αποκρούσει την εισβολή.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford, Jim Farley, προειδοποίησε τους παρευρισκόμενους σε πρόσφατο συνέδριο ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που «δεν θα καταφέρουν να ανταγωνιστούν τους Κινέζους», κινδυνεύουν να απολέσουν το 20-30% των εσόδων τους.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Ford δημιούργησε μια ειδική ομάδα μηχανικών προκειμένου να σχεδιάσει ένα μικρό, εξαιρετικά προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα ανταγωνιστεί το BYD Seagull των $11.000.
Για αυτό ακριβώς ο Farley είναι ανοιχτός σε συνεργασίες που θα συμβάλλουν στη μείωση του κόστους κατασκευής των κύριων εξαρτημάτων, όπως οι μπαταρίες, σημειώνει το Reuters. Με ποιον πιστεύετε ότι θα μπορούσε να συνεργαστεί η Ford;
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.