Η Honda ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει τη δοκιμαστική παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης στην Ιαπωνία τον Ιανουάριο, στοχεύοντας σε μια νέα εποχή ηλεκτρικών αυτοκινήτων με διπλάσια αυτονομία.
Ο πρόεδρος του ερευνητικού τμήματος της εταιρείας, Keiji Otsu, δήλωσε ότι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης, που αντικαθιστούν τις υγρές ιόντων λιθίου, θα προσφέρουν διπλάσια αυτονομία έως το τέλος της δεκαετίας και πάνω από 2,5 φορές περισσότερη έως τη δεκαετία του 2040.
Παράλληλα, η Honda στοχεύει στη μείωση του μεγέθους των μπαταριών κατά 50%, του βάρους κατά 35% και του κόστους κατά 25% μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Η νέα πιλοτική γραμμή παραγωγής στη Sakura, βόρεια του Τόκιο, αποτελεί επένδυση ύψους 43 δισεκατομμυρίων γεν (277 εκατ. δολάρια), εκ των οποίων σχεδόν το μισό ποσό καλύπτεται από επιδοτήσεις της ιαπωνικής κυβέρνησης.
Η Honda σχεδιάζει να αυξήσει την ετήσια παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε περισσότερα από 2 εκατομμύρια μονάδες έως το 2030, με στόχο τα ηλεκτρικά και τα οχήματα κυψελών καυσίμου να αποτελούν το 40% των παγκόσμιων πωλήσεών της μέχρι τότε και το 100% έως το 2040.
Η εταιρεία συνεργάζεται στρατηγικά με τη Nissan, η οποία επίσης αναπτύσσει μπαταρίες στερεάς κατάστασης και αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία της δικής της πιλοτικής γραμμής παραγωγής τον Μάρτιο.
Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης -ή solid state- θεωρούνται το «game changer» της εποχής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, φέρνοντας μεγαλύτερη ασφάλεια, χαμηλότερο κόστος και αυξημένη αυτονομία σε μια περίοδο επιβράδυνσης της ανάπτυξης της αγοράς EV.