Έχει περάσει ένας χρόνος από τότε που η Honda παρουσίασε τα πρωτότυπα 0 Saloon και Space Hub Minivan στη CES. Στο φετινό ραντεβού της τεχνολογικής έκθεσης του Λας Βέγκας, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία αποκάλυψε τις (σχεδόν) έτοιμες για παραγωγή νεότερες εκδόσεις τους.
Πρόκειται για τα πρώτα από τα επτά προγραμματισμένα EVs της εταιρείας που βασίζονται σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα και θα λανσαριστούν αρχικά στη Βόρεια Αμερική το 2025, με την Ευρώπη να ακολουθεί.
Η Honda περιγράφει το 0 SUV ως «μεσαίου μεγέθους» με σχεδίαση που δίνει έμφαση στη μεγιστοποίηση του εσωτερικού χώρου. Διαθέτει πιο κάθετο παρμπρίζ και ένα τετραγωνισμένο πίσω μέρος που θυμίζει πολυμορφικό. Το 0 Saloon, από την άλλη, χαρακτηρίζεται από πιο χαμηλή και αεροδυναμική σχεδίαση, προσφέροντας υψηλή απόδοση και αποδοτικότητα. Η πλατφόρμα της σειράς 0 ακολουθεί τη φιλοσοφία «thin, light and wise» (λεπτό, ελαφρύ και έξυπνο). Οι μπαταρίες είναι ελαφρύτερες και λεπτότερες κατά οκτώ χιλιοστά, ενώ τοποθετούνται χαμηλότερα στο αυτοκίνητο, βελτιώνοντας τόσο τη συμπεριφορά στον δρόμο όσο και την εσωτερική διαρρύθμιση. Τα μοντέλα της σειράς 0 θα προσφέρονται με μονούς και διπλούς ηλεκτροκινητήρες. Η βασική έκδοση θα έχει έναν κινητήρα 241 ίππων στον πίσω άξονα, ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις θα αποδίδουν έως και 482 ίππους, προσφέροντας τετρακίνηση. Οι μπαταρίες νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου των Saloon και SUV έχουν χωρητικότητα 80-90 kWh, προσφέροντας αυτονομία άνω των 400 km. Τα μεγαλύτερα μοντέλα θα διαθέτουν μπαταρίες έως 100 kWh. Η Honda χρησιμοποιεί την τεχνολογία megacasting για την κατασκευή μεγάλων τμημάτων της πλατφόρμας σε ένα ενιαίο καλούπι, μειώνοντας το βάρος και την πολυπλοκότητα. Σύμφωνα με την εταιρεία, τα μοντέλα της σειράς 0 θα είναι έως και 100 κιλά ελαφρύτερα από αντίστοιχα EVs της αγοράς. Η Honda εισάγει το νέο λειτουργικό σύστημα Asimo OS, το οποίο ενσωματώνει όλα τα συστήματα του οχήματος, από την ψυχαγωγία μέχρι την αυτόνομη οδήγηση. Οι αναβαθμίσεις θα γίνονται over-the-air, ενώ το σύστημα ενσωματώνει τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί από τα ρομπότ της Honda. Τα μοντέλα της σειράς 0 θα υποστηρίζουν αυτονομία επιπέδου 3, επιτρέποντας στον οδηγό να αφήνει το τιμόνι σε συγκεκριμένες συνθήκες. Το νέο σύστημα βασίζεται στην προηγούμενη τεχνολογία Sensing Elite του Legend, με βελτιώσεις που το καθιστούν λειτουργικό σε μεγαλύτερο εύρος καταστάσεων, όπου το επιτρέπει η νομοθεσία. Το 0 SUV θα είναι το πρώτο που θα κυκλοφορήσει το 2026, ενώ ένα μεγαλύτερο επταθέσιο SUV θα ακολουθήσει το 2027. Μέχρι το 2030, η σειρά 0 θα περιλαμβάνει ακόμη δύο SUV και ένα κόμπακτ σεντάν.Στη CES, η Honda ανακοίνωσε επίσης συνεργασία με την ιαπωνική εταιρεία ημιαγωγών Renesas για την ανάπτυξη ενός νέου, υψηλής απόδοσης system-on-chip, που θα χρησιμοποιηθεί σε επόμενα μοντέλα στα τέλη της δεκαετίας. Το νέο chip υπόσχεται ταχύτερη επεξεργασία με ελάχιστη κατανάλωση ενέργειας.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.