Πίσω από την απλή πράξη του ανεφοδιασμού του αυτοκινήτου, κρύβονται άγνωστες σε πολλούς οδηγούς λεπτομέρειες και μυστικά που μπορούν να επηρεάσουν τόσο την ασφάλεια όσο και την οικονομία καυσίμου.
Με το κόστος των καυσίμων να επηρεάζει σημαντικά τον οικογενειακό προϋπολογισμό, κάθε λίτρο μετράει. Μπορεί η μεγάλη διαφορά στην οικονομία να γίνεται κατά κύριο λόγο στον τρόπο οδήγησης, υπάρχουν όμως και κάποιοι παράγοντες που μπορούν να βοηθήσουν τους καταναλωτές να αξιοποιήσουν καλύτερα τα χρήματα τους κατά τον ανεφοδιασμό.
Ένας από αυτούς είναι η ώρα που θα επιλέξουμε να γεμίσουμε το όχημά μας. Αρκετοί υποστηρίζουν ότι η κατάλληλη ώρα είναι νωρίς το πρωί, όπου η θερμοκρασία είναι ακόμα χαμηλή και δεν έχει επηρεάσει τα καύσιμα, διαστέλλοντας τα. Στη θεωρία, αυτό είναι σωστό, καθώς η θερμική διαστολή μπορεί να αυξήσει τον όγκο του καυσίμου, μειώνοντας την ενέργεια ανά όγκο.
Για παράδειγμα, σύμφωνα με την ογκομετρική σταθερά της θερμικής διαστολής για τη βενζίνη (av=950*10^-6/K), μια αλλαγή της τάξεως των 20 βαθμών Κελσίου αυξάνει τον όγκο του καυσίμου κατά 2%, και δεδομένου ότι το ενεργειακό περιεχόμενο εξαρτάται από τη μάζα, η ενέργεια ανά όγκο μειώνεται επίσης κατά περίπου 2%. Άρα, πληρώνουμε περισσότερα χρήματα για λιγότερα χιλιόμετρα.
Ωστόσο, στην Ελλάδα, όλες οι δεξαμενές των πρατηρίων καυσίμου είναι υπόγειες, όπου η θερμοκρασία παραμένει αρκετά σταθερή σχεδόν όλο το 24ωρο. Ακόμα κι αν για κάποιο λόγο επηρεαστούν οι δεξαμενές από τη ζέστη ή το κρύο, οι αντλίες είναι εφοδιασμένες με μηχανισμούς αντιστάθμισης θερμοκρασίας, οι οποίοι προσαρμόζουν τον όγκο του καυσίμου που διανέμεται με βάση τη θερμοκρασία της βενζίνης, ώστε η τιμή που πληρώνει ο καταναλωτής να αντιστοιχεί στην ποσότητα που λαμβάνει.
Η διαφορά μπορεί να γίνει μόνο στα πρώτα λίγα λίτρα που έχουν «ξεμείνει» στην αντλία, η οποία επηρεάζεται σαφώς περισσότερο από τη θερμοκρασία, αλλά και πάλι όχι σε υπερβολικό βαθμό.
Ωστόσο για να εξοικονομήσετε έστω και την παραμικρή «απώλεια» από τα χρήματα που δίνετε για καύσιμο, καλό είναι να επιλέγετε να γεμίζετε το όχημά σας νωρίς το πρωί, όπου ούτε η θερμοκρασία των εξωτερικών αντλιών έχει πέσει από το βράδυ και δεν έχουν προλάβει να ξαναζεσταθούν.
Επιπλέον, είναι σημαντικό να αποφεύγετε το γέμισμα αμέσως μετά από ανεφοδιασμό του πρατηρίου από βυτιοφόρο, καθώς υπάρχει πιθανότητα το καύσιμο να έχει ανακατευτεί με ιζήματα.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.