Μοντέλα όπως το Volkswagen Golf έχουν μικρότερο περιθώριο κέρδους σε σχέση με τα SUV. Στην προσπάθεια να περιορίσει το κόστος και να αυξήσει την κερδοφορία, ο Όμιλος εξετάζει τη μεταφορά της παραγωγής του από τη Γερμανία στο Μεξικό.
Το Beetle ήταν το πιο δημοφιλές μοντέλο της VW για δεκαετίες, αλλά όταν οι αγοραστές στην Ευρώπη και την Αμερική στράφηκαν στο πιο μοντέρνο Golf, η VW μετέφερε τη γερμανική παραγωγή στο Μεξικό. Τώρα, σχεδόν 50 χρόνια αργότερα, το Volkswagen Golf θα μπορούσε να βιώσει μια παρόμοια έξοδο από την πατρίδα του προς το Μεξικό. Ως απάντηση στη δημοτικότητά του που εξασθενεί.
Μια αναφορά της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt ισχυρίζεται ότι η VW σκέφτεται να μεταφέρει την παραγωγή Golf εκτός Γερμανίας, ενδεχομένως στο Μεξικό, όπου έχει ήδη εργοστάσιο. Μια άλλη επιλογή υπό εξέταση είναι η Πολωνία. Αν και το Golf είναι ένα από τα σήματα κατατεθέν της γερμανικής εταιρείας κι η 50ή του επέτειος πανηγυρίστηκε δεόντως, δεν φέρνει πλέον τις πωλήσεις που έκανε κάποτε.
Για χρόνια το Golf ήταν το αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, αλλά πλέον τα SUV βρίσκονται σε διαρκή άνοδο και περικόπτουν τις πωλήσεις παραδοσιακών κατηγοριών. Το πρόβλημα εντείνεται από το γεγονός ότι τα SUV της VW απολαμβάνουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους, ένα πρόβλημα που επιδεινώνεται από το υψηλότερο κόστος εργασίας που συνεπάγεται η κατασκευή του Golf στη Γερμανία. Η μεταφορά της παραγωγής του στο εξωτερικό θα μπορούσε να εξοικονομήσει μετρητά στην VW, σε μια εποχή που κάθε λεπτό μετράει.
Αναφερόμαστε στη θερμική έκδοση, που αναμένεται να πωλείται ταυτόχρονα με τη νέα ηλεκτρική έκδοση. Και δεν αποκλείεται να φτάσει έως το 2035, χρονιά που αναμένεται να καταργηθούν οι πωλήσεις μη ηλεκτρικών μοντέλων στην Ευρώπη.
Η παραγωγή του Golf στο Μεξικό θα μπορούσε να αποδειχθεί προβληματική όσον αφορά τις εξαγωγές των ΗΠΑ, εάν ο Πρόεδρος Trump τηρήσει την υπόσχεσή του να επιβάλει δασμούς 25% στα αυτοκίνητα που έρχονται στις ΗΠΑ από τα νότια σύνορά της.
Η VW θα μπορούσε να μεταφέρει την παραγωγή ορισμένων μοντέλων που κατασκευάζονται στο Μεξικό στο εργοστάσιό της στις ΗΠΑ, αλλά το Golf είναι απίθανο να καρπωθεί αυτή την επένδυση. Η αυτοκινητοβιομηχανία προσφέρει μόνο εκδόσεις GTI και R στις ΗΠΑ, με 11.000 πωλήσεις ετησίως. Ήτοι μόλις το 3% της παγκόσμιας παραγωγής Golf.
Οι αποφάσεις σχετικά με το μέλλον του δημοφιλούς μοντέλου επρόκειτο να ληφθούν τον Νοέμβριο, αλλά έχουν καθυστερήσει λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων και διαπραγματεύσεων με το συμβούλιο των εργαζομένων στα επίμαχα εργοστάσια.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.