Απίστευτες εικόνες συνωστισμού παρατηρήθηκαν κατά την έξοδο των εκδρομέων του Πάσχα στους δημόσιους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς πολλοί πολίτες που έδωσαν δεκάδες χιλιάδες ευρώ, ακόμα και 150.000 ευρώ, για να αγοράσουν το ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο, χωρίς να το έχουν φορτίσει!
Κι επειδή, η υποδομή ηλεκτρικών φορτιστών στους δημόσιους χώρους στην Ελλάδα είναι «της πλάκας» και βέβαια για μια φόρτιση απαιτείται ακόμα και 100πλάσιο χρονικό διάστημα από τα κοινά βενζινάδικα συμβαίνουν οι εικόνες που είδαμε σήμερα.
Φωτογραφίες που δημοσιεύθηκαν στην ομάδα «Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα», στο facebook, δείχνουν το αδιαχώρητο που επικρατούσε σε φορτιστή πάρκινγκ του Σ.Ε.Α. Αταλάντης, με τις θέσεις για φόρτιση να έχουν καταληφθεί από ένα Tesla Model 3 και ένα Skoda Enayq iV.
Αμφότερα τα αυτοκίνητα ανεφοδίαζαν τις μπαταρίες τους μέσω ενός DC (συνεχούς ρεύματος) φορτιστή ισχύος 50 kW, ο οποίος έχει τη δυνατότητα φόρτισης δύο οχημάτων ταυτόχρονα.
Πέρα από τα δύο προαναφερθέντα αυτοκίνητα, στο σημείο υπήρχε και ένα ακόμα μοντέλο της εταιρείας – κολοσσού στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, Tesla, το οποίο είχε κλείσει το δρόμο με ανοιχτά αλάρμ, καραδοκώντας για μια θέση φόρτισης.
Το «στρίμωγμα» των αυτοκινήτων έξω από σταθμό φόρτισης αποτυπώνει ανάγλυφα τη διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση για μηδενικών ρύπων μοντέλα στην ελληνική αγορά. Μια ζήτηση που θα αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω μετά την εφαρμογή του δεύτερου κύκλου του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», που προβλέπει αύξηση της επιδότησης κατά 30% με μέγιστο όριο τα 8.000 ευρώ (από 6.000).
Και ταυτόχρονα καταδεικνύει το αναδυόμενο έλλειμα σημείων φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αρχίζουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στα αυτοκινητικά δρώμενα.
Έρευνες δείχνουν ότι μέσα στα προσεχή έτη, αναμένεται η έλευση 130 εκ. ηλεκτρικών οχημάτων, κάτι που θα απαιτήσει την ύπαρξη τουλάχιστον 65 εκ. σημείων φόρτισης – 9 εκ. εκ των οποίων δημόσια- όταν σήμερα το ευρωπαϊκό δίκτυο απαρτίζεται από μόλις 374.000.
Στην Ελλάδα οι δημόσιο χώροι φόρτισης παραμένουν ακόμη στα σπάργανα, αν και καταβάλλονται προσπάθειες για την ανάπτυξη του δικτύου, κάτι το οποίο είναι εκ των ουκ άνευ για την περαιτέρω προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα.
Στην Α.Θ.Ε., αυτή τη στιγμή η Νέα Οδός διαθέτει σημεία φόρτισης στα ΣΕΑ Βαρυμπόμπης, Καπανδριτίου, Σχηματαρίου και Μαλακάσας, ενώ εντός του καλοκαιριού αναμένεται η ολοκλήρωση του πρώτου και μεγαλύτερου υβριδικού σταθμού φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα (με φωτοβολταϊκά), ο οποίος θα βρίσκεται στο 43ο χιλιόμετρο της Αθηνών – Λαμίας και συγκεκριμένα στο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) Σείριος.
Η Νέα Οδός προσφέρει επίσης τη δυνατότητα φόρτισης ηλεκτρικών και στην Ιονία Οδό καθ΄ όλο το μήκος του αυτοκινητοδρόμου, σε όλους τους Σ.Ε.Α., σχεδόν ανά 30 χλμ.
Σημαντικό ρόλο στην περαιτέρω προώθηση της ηλεκτροκίνησης θα παίξουν και οι δήμοι, οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι, βάσει κοινοτικής οδηγίας, να αναπτύξουν ένα σημείο φόρτισης ανά χίλιους κατοίκους.
Σημειώνεται ότι οι φωτογραφίες του παρόντος άρθρου προέρχονται από την κοινότητα «Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα» στο facebook, την πρώτη και μεγαλύτερη ομάδα σχετικά με την ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας όπου αναρτώνται ειδήσεις και διενεργείται εκτενής σχολιασμός γύρω από τις σχετικές εξελίξεις σε Ελλάδα και εξωτερικό.