Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι σε μερικά χρόνια θα κατακτήσουν τις περισσότερες κατηγορίες της αγοράς. Ένα από τα τελευταία προπύργια της παλιάς σχολής οχημάτων που αντιστέκεται ακόμα σθεναρά είναι αυτό των καθαρόαιμων εκτός δρόμου μοντέλων.
Σύντομα όμως και αυτό, θα «πέσει» ηρωικά. Ήδη, το Hummer κυκλοφορεί ως EV, ενώ τόσο η Jeep (Wrangler) όσο και η Ford (Βronco) ετοιμάζουν πυρετωδώς τις ηλεκτρικές εκδόσεις των μοντέλων τους. Και έπεται ανάλογη συνέχεια από όλους όσους ασχολούνται με τη συγκεκριμένη κλάση αυτοκινήτων.
Από το παιχνίδι αυτό, θα ήταν αδύνατο να απουσιάζει η Land Rover, η οποία δουλεύει ήδη πάνω στο πρότζεκτ «ηλεκτρικό Defender» ούτως ώστε να διεκδικήσει το μερίδιο που της αναλογεί από τη νέα πίτα των ηλεκτρικών εκτός δρόμου οχημάτων.
Η Land Rover λοιπόν σχεδιάζει στην ανανεωμένη εκδοχή του υπάρχοντος Defender, που αναμένεται επίσημα το το 2025, να παρουσιάσει και την αμιγώς ηλεκτρική του version!
Το Defender που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή ανάμεσα μας, πατά πάνω στην πλατφόρμα «D7x Premium Lightweight Architecture», με την ηλεκτρική έκδοση (και συνολικά την ανανεωμένη version) να χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα «MLA-Flex».
Η νέα πλατφόρμα, υποστηρίζει πλήρως ηλεκτρικά συστήματα κίνησης αλλά και κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το Range Rover Sport για παράδειγμα έχει χτιστεί πάνω σε αυτή τη νέα αρχιτεκτονική και αναμένεται να λάβει και αυτό από το 2024 και μετά, αμιγώς ηλεκτρική έκδοση στη γκάμα του.
Παρόλο που το νέο ηλεκτρικό Defender θα χρησιμοποιήσει τη νέα πλατφόρμα του ομίλου, η σχεδίαση του θα παραμείνει… αμετάβλητη. Οι φανατικοί οπαδοί του Defender έχουν επαινέσει ουκ ολίγες φορές το ντιζάιν του μοντέλου, που «δένει» αρμονικά το χτες με το σήμερα, με τη Land Rover να κρατά ατόφιες τις γραμμές του και να προχωρά σε πολύ μικρές παρεμβάσεις.
Σημαντικά ωστόσο διαφοροποιημένο αναμένεται το εσωτερικό. Τα λιγότερα μηχανικά μέρη, προσφέρουν μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων στους σχεδιαστές, οι οποίοι θα προσπαθήσουν να το εκμεταλλευτούν χαρίζοντας μία φρέσκια αισθητική άποψη στην καμπίνα η οποία θα συνδυάζεται με κορυφαία τεχνολογικά συστήματα.
Πολλές πληροφορίες αναφορικά με το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του νέου Defender δεν υπάρχουν, παρόλα αυτά, κύκλοι μέσα από το στρατόπεδο των Βρετανών, υποστηρίζουν ότι η επιλογή μιας μπαταρίας 100 kWh θα ταιριάζει γάντι στις ανάγκες του μοντέλου τους, τόσο από πλευράς αυτονομίας (κοντά στα 400 km) όσο και σε ότι αφορά τις off road ικανότητες που θέλουν να έχει το Defender.
Μάλιστα κάνουν λόγο ότι οι ηλεκτρικοί κινητήρες που θα συνεργάζονται με την 100αρα μπαταρία θα μπορούν θα προσφέρουν μεγαλύτερη «ακρίβεια» στο σύστημα τετρακίνησης και σαφώς περισσότερη ροπή και δύναμη στο αυτοκίνητο, στοιχεία που τα θεωρούν απαραίτητα για ένα εκτός δρόμου μοντέλου.