Το να βλέπεις μια Porsche 911 να ανεφοδιάζεται, σίγουρα δεν είναι κάτι περίεργο. Όταν όμως ο ανεφοδιασμός γίνεται με συνθετικό καύσιμο (eFuels), τότε το πράγμα αλλάζει.

">

Οπότε η είδηση εδώ είναι πως η γερμανική εταιρεία ξεκίνησε να παράγει συνθετικά καύσιμα σε μια πιλοτική μονάδα που μόλις εγκαινιάστηκε στη Χιλή. Η φιλοδοξία πίσω από αυτό είναι η μακρά παράταση ζωής στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, μηδενίζοντας σχεδόν το ανθρακικό τους αποτύπωμα.

Η παραγωγή των efuels γίνεται από νερό και διοξείδιο του άνθρακα που δεσμεύεται από την ατμόσφαιρα, οπότε εάν η απαιτούμενη ενέργεια γι’ αυτό είναι -για παράδειγμα- αιολική, τότε το ανθρακικό αποτύπωμα είναι σχεδόν μηδενικό.

Γι’ αυτόν το λόγο το εργοστάσιο κατασκευάστηκε στην νότια Χιλή, στο Punta Arenas, όπου φυσάει σχεδόν τις 270 από τις 365 ημέρες του χρόνου ώστε οι ανεμογεννήτριες να αποδίδουν το μέγιστο. Το Punta Arenas βρίσκεται επίσης κοντά στο «Στενό του Μαγγελάνου», τον πορθμό που ενώνει τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό Ωκεανό. Έτσι, από το λιμάνι του «Cabo Negro» τα eFuels μπορούν να μεταφέρονται όπως και τα συμβατικά σε ολόκληρο τον πλανήτη, μέσω των υποδομών που ήδη υπάρχουν.

Όλο αυτό το δημιούργημα αποτελεί μέρος του συνολικού πλάνου της Porsche για συνολικά μηδενικό ανθρακικό ισοζύγιο έως το 2030. Είναι μια επένδυση που έχει ήδη αγγίξει τα $100 εκατομμύρια, ως μια στρατηγική που αφορά στα κλασικά σπορ μοντέλα της εταιρείας και συμπληρώνει τα ηλεκτρικά μοντέλα της.

Τα συνθετικά καύσιμα είναι μια υπόθεση που κρύβει τεράστια δυναμική. Σε αυτή τη φάση η παραγωγή δεν ξεπερνά τις 130.000 lt το χρόνο και σκοπός είναι η χρήση της σε πρότζεκτ όπως το Porsche Mobil 1 Supercup και στα Porsche Experience Centers. Όμως μετά την ολοκλήρωση της πιλοτικής φάσης, οι προβλέψεις κάνουν λόγο για 55 εκατομμύρια λίτρα το χρόνο περίπου στο μέσο της επόμενης δεκαετίας και για δεκαπλασιασμό μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Πηγή: drive.gr