Έρευνα αποκαλύπτει την ολέθρια σχέση των ανδρών με το αυτοκίνητό τους και τις συνέπειες αυτής στο περιβάλλον. Σε καλύτερη μοίρα βρίσκεται το γυναικείο φύλο, το οποίο είναι πρόθυμο να υιοθετήσει εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης.
Η σχέση του άνδρα με το αυτοκίνητο είναι στους περισσότερους γνωστή. Αυτό που ίσως να μην είναι γνωστό είναι οι συνέπειες της σχέσης αυτής στο περιβάλλον και ειδικότερα στο αστικό.
Μια νέα έρευνα έρχεται να ρίξει φως στις συνέπειες αυτής της… εξάρτησης των ανδρών, αναδεικνύοντας εκτός των άλλων την προσαρμοστικότητα που διακρίνει το γυναικείο φύλο, το οποίο αποδεικνύεται και στην πράξη σαφώς πιο δεκτικό στην υιοθέτηση νέων, φιλικότερων προς το περιβάλλον μορφών μετακίνησης.
Μια μελέτη που ανατέθηκε από τον οργανισμό καινοτομίας της Σουηδίας διαπίστωσε ότι ενώ γυναίκες και άνδρες πραγματοποιούν περίπου τον ίδιο αριθμό μετακινήσεων μέσα σε μια μέρα, οι άνδρες διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις και τείνουν να προτιμούν τα αυτοκίνητά τους.
Οι γυναίκες περιλαμβάνουν περισσότερες στάσεις στα ταξίδια τους – για να συνδυάσουν οικογενειακές, εργασιακές και κοινωνικές ευθύνες – και είναι πιο πιθανό να επιλέξουν εναλλακτικές μορφές μετακίνησης αντί για το αυτοκίνητο, ακόμα κι αν αυτό είναι διαθέσιμο.
Αν οι άνδρες είχαν τις ίδιες συνήθειες όπως οι γυναίκες, κατέληξε η μελέτη, οι εκπομπές ρύπων στη Σουηδία από τις επιβατικές μεταφορές θα μειώνονταν κατά σχεδόν 20%.
Ανάλογο είναι το συμπέρασμα έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο παρελθόν από την Ευρωπαϊκή Ένωση, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι οι γυναίκες είναι πιο πιθανόν να επιλέξουν το περπάτημα ή τα μέσα μαζικής μεταφοράς σε σχέση με τους άνδρες.
«Άνδρες και γυναίκες ταξιδεύουν με διαφορετικούς τρόπους — και αυτό ισχύει σε όλη την Ευρώπη», δήλωσε η Linda Gustafsson, υπεύθυνη για την ισότητα των φύλων στη σουηδική πόλη Umeå. «Οι άνδρες οδηγούν αυτοκίνητα σε μεγαλύτερο βαθμό, ενώ οι γυναίκες χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή το ποδήλατο ή περπατούν».
Το παραπάνω συμπέρασμα σε σχέση με τις μεταφορικές συνήθειες των δύο φύλων, έχουν οδηγήσει αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις στο να προσαρμόσουν τις καμπάνιες τους για τη χρήση εναλλακτικών μέσων και την εγκατάλειψη του αυτοκινήτου, στοχεύοντας στους… αμετανόητους άνδρες.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των Βρυξελλών, όπου η προσπάθεια προώθησης της χρήσης του ποδηλάτου έχει σαφή στόχευση στο ανδρικό κοινό.