Η Toyota, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, είχε αρχικά ανακοινώσει ως στόχο παραγωγής για το 2026 τα 1,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα της ιαπωνικής εφημερίδας Nikkei, σκοπεύει να μειώσει τον στόχο της στην παραγωγή ενός εκατομμυρίου EVs για εκείνο το έτος.
Η απόφαση αυτή έρχεται σε συνέχεια παρόμοιων κινήσεων από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες μειώνουν τους στόχους παραγωγής EV, καθώς οι πωλήσεις τους επιβραδύνονται.
Παρά την αλλαγή αυτή, η Toyota υπογράμμισε σε ανακοίνωσή της πως παραμένει δεσμευμένη στον στόχο της να παράγει 1,5 εκατομμύριο EVs ετησίως μέχρι το 2026 και 3,5 εκατομμύρια μέχρι το 2030. Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι αυτοί οι αριθμοί αποτελούν ενδεικτικά σημεία αναφοράς για τους μετόχους, παρά αυστηρούς στόχους.
Η μετάβαση αυτή εξακολουθεί να αποτελεί μεγάλη πρόκληση για την Toyota, η οποία μέχρι σήμερα έχει δώσει προτεραιότητα στα υβριδικά οχήματα. Πέρυσι, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ανήλθαν σε περίπου 104.000 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 1% των παγκόσμιων πωλήσεών της.
Παρόμοια, στις ΗΠΑ, η Ford, η General Motors και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν καθυστερήσει ή ακυρώσει την κυκλοφορία νέων ηλεκτρικών μοντέλων, προκειμένου να αποφύγουν υψηλές δαπάνες σε μία αγορά όπου οι καταναλωτές δεν αγοράζουν EVs με τον αναμενόμενο ρυθμό.
Υπενθυμίζουμε ότι στην Ευρώπη, η Toyota διαθέτει μόνο το μεσαίο SUV bZ4X ως πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο. Μέχρι τον Ιούλιο, οι πωλήσεις του ανήλθαν σε περίπου 15.000 μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce.