Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν δεύτερες σκέψεις σχετικά με το πότε θα πραγματοποιηθεί η πλήρης επικράτηση της ηλεκτροκίνησης. Δεν την αρνούνται, απλά θεωρούν ότι θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο. Η Volkswagen πάντως δηλώνει σίγουρη ότι τα ηλεκτρικά θα αποδειχθούν το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Στην ουσία, από τότε που ξέσπασε το σκάνδαλο Dieselgate πριν από σχεδόν μια δεκαετία, η γερμανική εταιρεία αύξησε δραματικά τις επενδύσεις της στα EV και προσφέρει εδώ και κάμποσα χρόνια αρκετά μοντέλα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Μιλώντας πρόσφατα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, ο επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ της Volkswagen, Martin Sander, είπε ότι αν και το μέλλον είναι ηλεκτρικό, το Βόλφσμπουργκ θα συνεχίσει να προσφέρει θερμικές επιλογές για όσο διάστημα το απαιτούν οι αγοραστές.
Παρά την πρόσφατη επιβράδυνση της ζήτησης σε πολλά μέρη του πλανήτη, κυρίως τους παρελθόντες χειμερινούς μήνες, τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα αύξησαν τις πωλήσεις τους τον Σεπτέμβριο κατά 30,5% σε σχέση με τον ίδιο μήνα την περυσινή χρονιά. Στη μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη, την κινεζική, ταξινομούνται περισσότερα μοντέλα που μπαίνουν στην πρίζα παρά άνευ μπαλαντέζας.
«Η αγορά των κινητήρων εσωτερικής καύσης είναι ακόμα τόσο μεγάλη παγκοσμίως, που δεν μπορούμε να βάλουμε ημερομηνία λήξης στην εξέλιξή τους από τώρα», δήλωσε. «Φυσικά, αργά ή γρήγορα, θα υπάρξει ένα τέλος, που θα καθοριστεί από τη ζήτηση του κοινού. Όσο βλέπουμε πελάτες να απαιτούν ΜΕΚ μοντέλα, θα τα προσφέρουμε. Είναι πολύ νωρίς για να πούμε πότε θα έρθει το οριστικό τέλος, ειδικά σε μια παγκόσμια προοπτική».
Μιλώντας στο Autocar, ο Sander εξέφρασε κάποιες απογοητεύσεις για τις κυβερνήσεις που δεν έχουν ακόμη δεσμευτεί πλήρως για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον. Αντανακλώντας τις δηλώσεις του Carlos Tavares, CEO της Stellantis, ο οποίος επιθυμεί να είναι «στη σωστή πλευρά της Ιστορίας όσον αφορά τη συμβολή στην επίλυση του ζητήματος της υπερθέρμανσης του πλανήτη».
«Θα ήθελα οι πολιτικοί να το αναγνωρίσουν αυτό κι απλώς να δεσμευτούν ξεκάθαρα στο γεγονός ότι αυτό θα είναι το μέλλον. Ώστε να απομακρύνουν όλες τις αμφιβολίες από τους καταναλωτές», συμπλήρωσε ο Sander. Πρόσθεσε ότι πιστεύει πως η αυτοκινητοβιομηχανία tου έχει κάνει το καθήκον της «επενδύοντας πολλά δισεκατομμύρια σε νέα μοντέλα, με μια πλήρη γκάμα που βασίζεται σε νέες πλατφόρμες που προσφέρουμε παγκοσμίως».
Καθώς η Volkswagen συνεχίζει να πουλά MEK κι EV μοντέλα, ο 57χρονος Γερμανός είπε ότι θα υπάρξει μεγαλύτερη σύγκλιση στη σχεδίαση των μοντέλων της. Για παράδειγμα, το επερχόμενο ID.2 θα έχει σχέδιο που θα θυμίζει περισσότερο τα θερμικά μοντέλα της μάρκας παρά ορισμένα από τα πρόσφατα EV της.
«Πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό στη Volkswagen να έχουμε μια ξεκάθαρη σχεδιαστική γλώσσα», σημείωσε.