«The roof is on fire» είχε σχολιάσει δεικτικά πέρσι ο CEO της Volkswagen, λίγο πριν ανακοινώσει περικοπές προσωπικού κατά 20%. Τώρα, η γερμανική εταιρεία εξετάζει σοβαρά το κλείσιμο εργοστασίων της στη Γερμανία.

Κάτι που αν συμβεί, θα γίνει για πρώτη φορά στη σχεδόν 90χρονη Ιστορία της. Σύμφωνα με τον CEO του Ομίλου Volkswagen, Oliver Blume, «η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε μια πολύ σοβαρή κι απαιτητική κατάσταση». Πρόσθεσε ότι «νέοι ανταγωνιστές εισέρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά» κι ανέφερε «η Γερμανία, ως τόπος παραγωγής, υστερεί όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα».

Ο επικεφαλής της Volkswagen, Thomas Schäfer, πρόσθεσε ότι «η κατάσταση είναι εξαιρετικά τεταμένη και δεν μπορεί να επιλυθεί με απλά μέτρα μείωσης του κόστους». Αυτό σημαίνει ότι τα διάφορα εμπορικά σήματα της εταιρείας θα υποβληθούν σε «συνολική αναδιάρθρωση» κι είναι πιθανό το κλείσιμο των εργοστασίων.

Κάτι που φέρνει σε απόγνωση τα συνδικάτα, με το CNBC να επικαλείται έναν διευθυντή της IG Metall — το μεγαλύτερο βιομηχανικό σωματείο της Ευρώπης — που δήλωσε τα εξής: «Το διοικητικό συμβούλιο παρουσίασε σήμερα ένα πλάνο που κλονίζει τα θεμέλια της Volkswagen κι αποτελεί τεράστια απειλή για θέσεις εργασίας κι εργοστάσια». Πρόσθεσε ότι «αυτή η στρατηγική δεν είναι μόνο κοντόφθαλμη, αλλά κι εξαιρετικά επικίνδυνη».

Τα νέα έρχονται περίπου ένα μήνα αφότου η Volkswagen ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη €10,1 δισεκατομμύρια για το πρώτο 6μηνο του έτους. Νούμερο μειωμένο κατά 11% σε σχέση με το 2023, πτώση που ήρθε παρά τη μικρή αύξηση των εσόδων από πωλήσεις. Η εταιρεία σημείωσε επίσης αρνητική καθαρή ταμειακή ροή και πτώση 2% στις πωλήσεις.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Όμιλος προειδοποιεί για κλείσιμο εργοστασίων, καθώς τον Ιούλιο η Audi δήλωσε ότι ήθελε να τερματίσει την παραγωγή των Q8 e-tron και Q8 Sportback e-tron λόγω «έντονης πτώσης της ζήτησης». Με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να σχολιάζει ότι τα ζητήματα επιδεινώθηκαν από «μακροχρόνιες διαρθρωτικές προκλήσεις στο εργοτάξιο των Βρυξελλών» κι ότι η εγκατάσταση ενδέχεται να κλείσει.