Εάν υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με την αυτονομία ο κλιματισμός μπορεί να απενεργοποιηθεί προσωρινά και να ανοίξουν τα παράθυρα και σε κρίσιμες καταστάσεις με τη μπαταρία να πλησιάζει να αδειάσει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μεταβαίνει ούτως ή άλλως σε λειτουργία εξοικονόμησης ενέργειας η οποία επηρεάζει και τον κλιματισμό.
Ένα από τα θέματα που απασχολούν τους οδηγούς των ηλεκτρικών είναι το πόσο επηρεάζει ο κλιματισμός την αυτονομία του αυτοκινήτου τους.
Η Γερμανική ADAC πραγματοποίησε μια δοκιμή για να έχει ακριβή στοιχεία. Ένα Tesla Model Y δοκιμάστηκε σε ακραίες συνθήκες για να προσδιοριστούν οι επιπτώσεις στην αυτονομία.
Στο εργαστήριο δοκιμών της ADAC προσομοιώθηκαν θερμοκρασίες έως και 35 βαθμούς Κελσίου, ώστε να προσομοιωθεί ένα παρατεταμένο μποτιλιάρισμα στον γερμανικό αυτοκινητόδρομο.
Το Tesla έπρεπε να παραμείνει ακίνητο για οκτώ ώρες, ενώ ο κλιματισμός ψύχει το εσωτερικό στους 20 βαθμούς.
Αυτό απαιτούσε ψυκτική ισχύ 1,3 έως 1,5 kW, η οποία αντιστοιχεί σε κατανάλωση ενέργειας 1,3 έως 1,5 kWh ανά ώρα.
Για το Tesla Model Y, αυτό σήμαινε μια ωριαία απώλεια περίπου 2% της χωρητικότητας της μπαταρίας ή μια αυτονομία περίπου 8 χιλιομέτρων.
Σε ολόκληρη τη διάρκεια της δοκιμής των οκτώ ωρών, η κατανάλωση ανήλθε σε 12 kWh, που αντιστοιχούσε στο 16% της χωρητικότητας της μπαταρίας ή σε μια αυτονομία 64 χιλιομέτρων.
Μια σημαντική διαφορά σε σχέση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι ότι ο συμπιεστής του κλιματισμού στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τροφοδοτείται απευθείας από τη μπαταρία υψηλής τάσης και όχι από τον κινητήρα, ο οποίος επομένως δεν χρειάζεται να λειτουργεί σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Ένα συγκρίσιμο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα κατανάλωνε υπό αυτές τις συνθήκες μεταξύ 1 και 1,5 λίτρων καυσίμου ανά ώρα, ανάλογα με το μέγεθος και τον τύπο του κινητήρα, το οποίο αντιστοιχεί σε περίπου 10 έως 15 kWh ανά ώρα. Αυτό δείχνει το πλεονέκτημα απόδοσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η δοκιμή δείχνει ότι η πρόσθετη κατανάλωση που προκαλείται από τον κλιματισμό το καλοκαίρι είναι μέτρια. Ακόμη και υπό ακραίες συνθήκες, αυτό οδηγεί μόνο σε μικρή απώλεια αυτονομίας.
Τα αποτελέσματα αυτά δεν αφορούν μόνο το συγκεκριμένο Tesla αλλά μπορούν να μεταφερθούν και σε άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς τα συστήματα κλιματισμού λειτουργούν με παρόμοιο τρόπο.
Για τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αυτό σημαίνει ότι ακόμη και σε καλοκαιρινές θερμοκρασίες και μεγάλο μποτιλιάρισμα, δεν χρειάζεται να ανησυχούν για τη χρήση του κλιματισμού.
Ωστόσο, εάν υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με την αυτονομία, ο κλιματισμός μπορεί να απενεργοποιηθεί προσωρινά και να ανοίξουν τα παράθυρα.
Σε κρίσιμες καταστάσεις με τη μπαταρία να πλησιάζει να αδειάσει, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μεταβαίνει ούτως ή άλλως σε λειτουργία εξοικονόμησης ενέργειας, η οποία επηρεάζει και τον κλιματισμό.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.