ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αυτές τις κεφαλές του νέου πυραύλου της Ρωσίας που έπεσε στην Ουκρανία δεν τις προλαβαίνει ούτε το μάτι...
prodeals

Ηλεκτροκίνηση: Πόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν σήμερα στην Ελλάδα – Πόσα είχαν ταξινομηθεί το 2019 

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαμορφώνει ένα επαρκές νομοθετικό πλαίσιο για την ηλεκτροκίνηση

Ηλεκτροκίνηση: Πόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν σήμερα στην Ελλάδα – Πόσα είχαν ταξινομηθεί το 2019 

Τις πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης παρουσίασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές Μιχάλης Παπαδόπουλος στην ημερίδα της Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Μοτοποδηλάτων Ελλάδος, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αποκάλυψε ότι μέχρι σήμερα κυκλοφορούν ήδη 8.790 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενώ το 2019 είχαν ταξινομηθεί μόλις 404 οχήματα!

Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαμορφώνει ένα επαρκές νομοθετικό πλαίσιο για την ηλεκτροκίνηση, ώστε η χώρα να προσαρμοστεί και να συμβαδίσει με τις τεχνολογικές εξελίξεις και όχι να τρέχει πίσω από αυτές, όπως συνέβη πολλές φορές στο παρελθόν. Όπως ανέφερε:

«Το 2014, κατά την προηγούμενη θητεία μου ως Υφυπουργός Μεταφορών, δημιουργήσαμε το θεσμικό πλαίσιο για τους φορτιστές των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά δυστυχώς δεν υπήρξε η ανάλογη συνέχεια από την προηγούμενη διακυβέρνηση.

 Έτσι, το 2019, υπήρχαν μόνο 58 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα. Σήμερα, τρία χρόνια μετά, ο οδηγός του ηλεκτροκίνητου οχήματος μπορεί να βρει περίπου 1.200 σημεία φόρτισης κατά μήκος του εθνικού οδικού δικτύου, αλλά και μέσα στις πόλεις και καθημερινά ο αριθμός τους αυξάνεται. Ο προγραμματισμός μας προβλέπει 12.000 σημεία φόρτισης το 2025 και 25.000 το 2030, όπως έχει δηλώσει ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής.

Καθοριστικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια έχουν οι Δήμοι και οι Περιφέρειες, καθώς στον νόμο για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας προβλέπεται ρητά η εκπόνηση σχεδίων υπέρ της ηλεκτροκίνησης και των εναλλακτικών καυσίμων, σε κάθε ΣΒΑΚ που υποβάλλεται προς έγκριση».

Ο Υφυπουργός Μεταφορών μίλησε για τις νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν στην τεχνική υποστήριξη του οχήματος:

«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει θεσπίσει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη λειτουργία των συνεργείων που αναλαμβάνουν εργασίες επισκευής και συντήρησης σε οχήματα υψηλής τάσης, είτε αμιγώς ηλεκτροκίνητα, είτε υβριδικά.

Τώρα, είμαστε έτοιμοι να κάνουμε το επόμενο σημαντικό βήμα, που αφορά στους τεχνίτες ηλεκτροκίνησης, μια νέα επαγγελματική κατηγορία με σπουδαίες προοπτικές απασχόλησης στο μέλλον.

Επιταχύνουμε την κατάρτιση του πλαισίου για την εκπαίδευση των τεχνιτών ηλεκτροκίνησης και τις προϋποθέσεις για την πιστοποίησή τους. Συγκεκριμένα, αντί να ακολουθήσουμε τη περίπλοκη διαδικασία του Προεδρικού Διατάγματος θα προχωρήσουμε σε νομοθετική ρύθμιση κι έτσι πλέον, η σχετική ρύθμιση θα γίνει σύντομα με Υπουργική Απόφαση».

Ο κ. Παπαδόπουλος επεσήμανε ότι η τάση διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης συνεχίζεται παρά τις πρωτοφανείς δυσκολίες που παρατηρούνται τον τελευταίο χρόνο, διεθνώς, στην αυτοκινητοβιομηχανία. Σχετικά, σημείωσε:

«Με βάση τα δεδομένα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στην αγορά των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, από μόλις 404 ταξινομήσεις το 2019, φθάσαμε στις 3.594 το 2021, ενώ και το 2022, έως και τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου κατεγράφησαν 2.992 νέες ταξινομήσεις.

Με αυτόν ρυθμό, πιθανότητα και το 2022 θα κλείσει με αύξηση των ταξινομήσεων στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, που ήδη στο σύνολό τους ανέρχονται σε 8.790. Σε αυτό τον αριθμό προστίθεται κι ένας στόλος περισσότερων από 100.000 υβριδικών κάθε είδους, οχήματα που χρειάζονται επισκευή και συντήρηση.

Η πραγματικότητα αποδεικνύει ότι η συντονισμένη πολιτική ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης, με το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο αλλά και τη χορήγηση γενναίων κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητου οχήματος μέσα από το Πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αποδίδει καρπούς.

Σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να συνυπολογιστεί και η παροχή νέων υπηρεσιών προς τους χρήστες, όπως το Ηλεκτρονικό Μητρώο Φορτιστών, με την ψηφιοποίηση του οποίου, ο χρήστης θα είναι σε θέση να γνωρίζει σε πραγματικό χρόνο που υπάρχει φορτιστής, ποιο το κόστος φόρτισης, αλλά και ο τρόπος πληρωμής της υπηρεσίας».

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Καταλήγοντας, ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι ανεξάρτητα από τις αναταράξεις που προκαλεί η διεθνής συγκυρία, η κυβέρνηση διαμορφώνει τις αναγκαίες προϋποθέσεις για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.