Κατά τη διέλευσή τους από τα διόδια οι οδηγοί δεν θα χρειάζεται να σταματούν στους σταθμούς ούτε να έχουν μαζί τους κάποιον πομποδέκτη.
Αποφασισμένη να διευκολύνει περαιτέρω τα ταξίδια των πολιτών είναι η Ιταλία, η οποία θέτει σε δοκιμαστική λειτουργία ένα αυτόματο σύστημα διοδίων.
Την ίδια ώρα που στην Ελλάδα τα ηλεκτρονικά διόδια αγνοούνται, με τη χιλιομετρική χρέωση να εφαρμόζεται αποκλειστικά στην Ολυμπία Οδό, στην Ιταλία τίθεται σε πιλοτική εφαρμογή ένα ιδιαίτερα προηγμένο σύστημα.
Πρόκειται για τα αυτόματα διόδια, τα οποία όπως δήλωσε ο Υπουργός Μεταφορών της χώρας, Ματέο Σαλβίνι, θα δοκιμαστούν στην Tangenziale di Napoli, την κεντρική οδική αρτηρία που περιβάλλει την πόλη της Νάπολης.
«Αυτό το πείραμα θα μας επιτρέψει να εξάγουμε χρήσιμα στοιχεία σχετικά με την αποδοτικότητα και τη βιωσιμότητα του συστήματος. Μόνο με το πέρας της δοκιμαστικής λειτουργίας των αυτόματων διόδων θα μπορέσουμε να εξετάσουμε αν το νέο σύστημα, το οποίο θα λειτουργεί επικουρικά με τα υφιστάμενα, μπορεί να ενσωματωθεί στους αυτοκινητοδρόμους ή όχι», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Σαλβίνι.
Πώς λειτουργούν τα αυτόματα διόδια
Το σύστημα που εισάγει η Ιταλία ονομάζεται “TargaGo” και αφορά στην εγκατάσταση στους σταθμούς διοδίων τελευταίας γενιάς κάμερών, ικανών να διαβάζουν με τεράστια ακρίβεια τις πινακίδες των διερχόμενων οχημάτων και να χρεώνουν αυτόματα τους οδηγούς, μέσω του τραπεζικού λογαριασμού τους.
Κατά τη διέλευσή τους από τα διόδια, οι οδηγοί δεν θα χρειάζεται να σταματούν στους σταθμούς, ούτε να έχουν μαζί τους κάποιον πομποδέκτη.
Για να χρησιμοποιήσουν, βέβαια, το εν λόγω σύστημα, οι οδηγοί θα πρέπει να εγγραφούν σε μια ειδική πλατφόρμα, όπου θα εισάγουν -μεταξύ άλλων- τον αριθμό κυκλοφορίας τους αλλά και τον τραπεζικό λογαριασμό απ’ όπου θα αφαιρείται το εκάστοτε αντίτιμο των διοδίων.
Το ελληνικό σύστημα με την υπογραφή της Ολυμπίας Οδού
Στην Ελλάδα, τα αυτόματα διόδια δείχνουν ένα πολύ μακρινό σενάριο.
Σε συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο, ωστόσο, εφαρμόζεται ένα αρκετά εξελιγμένο σύστημα πληρωμής διοδίων που επιτρέπει τη χρέωση των οδηγών με βάση τα χιλιόμετρα που διανύουν.
Πρόκειται για το σύστημα “Hybrid” που λειτουργεί αποκλειστικά με τη χρήση του πομποδέκτη Ολυμπία Pass.
Ειδικότερα, το σύστημα που ξεκίνησε να λειτουργεί το 2021, έχει τη δυνατότητα να αναγνωρίζει σε ποια έξοδο εξήλθε από τον αυτοκινητόδρομο ο οδηγός και να επιστρέφει άμεσα στο λογαριασμό του τη διαφορά των χρημάτων.
Επομένως, αυτός χρεώνεται μόνο για τα χιλιόμετρα που διένυσε, με το σύστημα να προσφέρει έως και 76% χαμηλότερη χρέωση στα διόδια.
Το εν λόγω σύστημα θα εφαρμοστεί και στον υπό υλοποίηση αυτοκινητόδρομο «Πάτρα-Πύργος» που σύμφωνα με κυβερνητικές εξαγγελίες θα είναι έτοιμος εντός του επόμενου έτους.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.