Τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου Stellantis για το 2024 έφεραν προβληματισμό στην πολυεθνική συμμαχία, με τον Carlos Tavares να προειδοποιεί πως όσες μάρκες δεν είναι κερδοφόρες θα αποτελέσουν παρελθόν. Η καμπάνα χτυπάει μεταξύ άλλων για τη Maserati, με τις πρώτες εκτιμήσεις να θέλουν τη Ferrari σε ρόλο σωτήρα.
Όπως τόνισε σε δηλώσεις του, ο CEO του Ομίλου Stellantis, «εάν υπάρχουν μάρκες που δεν φέρνουν χρήματα, θα τις κλείσουμε. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να έχουμε brands που δεν βγάζουν κέρδη». Για να επανέλθει μέσω του Bloomberg, συμπληρώνοντας πως «όλα τα εμπορικά σήματα του Ομίλου είναι σημαντικά περουσιακά στοιχεία και φέρνουν κερδοφορία αλλά δεν υπάρχει κανένα απολύτως ταμπού αν η οικονομική τους απόδοση χειροτερέψει».
Κόντρα στη φιλοσοφία, που τον θέλει να μην προχωρά στη δημοσιοποίηση των επιμέρους οικονομικών στοιχείων της κάθε εταιρείας, ο Όμιλος αποκάλυψε πως το πρώτο εξάμηνο του έτους, οι ζημιές και τη Maserati αγγίζουν τα 82 εκατομμύρια ευρώ. Οι πωλήσεις τις δεν ξεπερνούν τις 6.500 μονάδες, Με τις συνολικές εκτιμήσεις για το 2024 να θέλουν την εταιρεία να πουλά λιγότερα από 12.000 αυτοκίνητα. Κι όλα αυτά, τη στιγμή που η εταιρεία με σήμα την τρίαινα, αν εξαιρέσουμε την ηλεκτρική MC20 δεν αναμένεται να λανσάρει κάποιο νέο μοντέλο μέχρι το 2027.
Κι αν οι δηλώσεις του Tavares αποτελούν καμπανάκι, η τοποθέτηση της οικονομικής διευθύντριας του Ομίλου, Natalie Knight, ότι δηλαδή «ενδέχεται να χρειαστεί να βρούμε ένα νέο σπίτι για τη Maserati» αποτελούν πηγή σοβαρού προβληματισμού για τους ιθύνοντες της ιταλικής φίρμας.
Σύμφωνα όμως με ρεπορτάζ του Automotive News Europe, το νέο σπίτι της Maserati, που θα εξασφαλίσει τη βιωσιμότητά της, θα μπορούσε να είναι η Ferrari. Σε μια κατάσταση win-win για όλους. Η Maserati υπό την ομπρέλα της Ferrari θα μπορούσε να δημιουργήσει μοντέλα ταιριαστά με την ιστορία της και τις αξίες του brand. Τη στιγμή που ο Όμιλος Stellantis θα μπορούσε να απαλλαχθεί από μια ζημιογόνα μάρκα, που δεν μπόρεσε να διαχειριστεί σωστά.
Ευνοημένη όμως σαφώς θα μπορεί να βγει και η Ferrari, μιας και θα έχει τη δυνατότητα να προσθέσει μια ακόμα φίρμα στο χαρτοφυλάκιό της, μέσω της οποίας θα μπορεί να δοκιμάζει νέες τεχνολογίες, ιδίως προς τον εξηλεκτισμό. Μένει λοιπόν να δούμε αν και κατά πόσο έχουν βάση τα σενάρια, καθώς πρόκειται για εξαγορά, από τη στιγμή που η Ferrari δεν ανήκει πλέον στον Όμιλο Stellantis.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.