Για να επιτελέσει με επιτυχία ο καταλύτης το ρόλο του πρέπει να αναπτυχθούν στο εσωτερικό του ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες, κάτι το οποίο απαιτεί ένα εύλογο χρονικό διάστημα.
Επομένως, κατά την κρύα εκκίνηση του κινητήρα, ο καταλύτης δεν έχει προλάβει να «πιάσει» τη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας του, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να μετατρέψει τα καυσαέρια σε λιγότερο επικίνδυνα.
Σε αυτό το σημείο «έρχονται» οι super καταλύτες: Αυτό που προτείνουν πολλοί κατασκευαστές OEM είναι να εισαγάγουν έναν προθερμαντηρα και έναν ανεμιστήρα που θα προθερμαίνουν τον καταλύτη προτού εκκινήσει ο κινητήρας. Σε τεχνικό επίπεδο, η λειτουργία του συγκεκριμένου συστήματος θα απαιτήσει την παρουσία 48βολτης τεχνολογίας.
Για να εκτελεστεί, ωστόσο, αυτή η διαδικασία εκτιμάται ότι θα απαιτείται ένα χρονικό διάστημα κοντά στα 30 δευτερόλεπτα, από τη στιγμή που θα πατήσουμε το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα.
Μέχρι, λοιπόν, να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία το μοτέρ δεν θα μπορεί να ενεργοποιηθεί.
Σύμφωνα με ειδικούς, ο χρόνος αναμονής θα μπορούσε να μειωθεί μέσω της χρήσης ειδικών αισθητήρων που θα σηματοδοτούν την έναρξη της διαδικασίας προθέρμανσης του κινητήρα από τη στιγμή που ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο.
Παράλληλα, στην επιτάχυνση της διαδικασίας θα μπορούσε να συμβάλλει μία εφαρμογή (app) στο κινητό του τηλέφωνο με την οποία ο οδηγός θα μπορεί να ζητήσει την εκτέλεση της διαδικασίας από απόσταση.
Ακόμα, όμως, υπό αυτές τις συνθήκες, ο οδηγός θα χρειάζεται να κάνει υπομονή 5-10 δευτερόλεπτα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το μέγεθος των super καταλυτών θα είναι κατά 30% μεγαλύτερο από αυτό των συμβατικών καταλυτικών μετατροπέων.
Κάτι το οποίο σημαίνει ότι σε συνδυασμό με την πιο εξελιγμένη τεχνολογία τους, θα οδηγήσουν σε αύξηση της τιμής των αυτοκινήτων κατά περίπου 600 ευρώ.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.