Για να επιτελέσει με επιτυχία ο καταλύτης το ρόλο του πρέπει να αναπτυχθούν στο εσωτερικό του ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες, κάτι το οποίο απαιτεί ένα εύλογο χρονικό διάστημα.
Επομένως, κατά την κρύα εκκίνηση του κινητήρα, ο καταλύτης δεν έχει προλάβει να «πιάσει» τη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας του, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να μετατρέψει τα καυσαέρια σε λιγότερο επικίνδυνα.
Σε αυτό το σημείο «έρχονται» οι super καταλύτες: Αυτό που προτείνουν πολλοί κατασκευαστές OEM είναι να εισαγάγουν έναν προθερμαντηρα και έναν ανεμιστήρα που θα προθερμαίνουν τον καταλύτη προτού εκκινήσει ο κινητήρας. Σε τεχνικό επίπεδο, η λειτουργία του συγκεκριμένου συστήματος θα απαιτήσει την παρουσία 48βολτης τεχνολογίας.
Για να εκτελεστεί, ωστόσο, αυτή η διαδικασία εκτιμάται ότι θα απαιτείται ένα χρονικό διάστημα κοντά στα 30 δευτερόλεπτα, από τη στιγμή που θα πατήσουμε το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα.
Μέχρι, λοιπόν, να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία το μοτέρ δεν θα μπορεί να ενεργοποιηθεί.
Σύμφωνα με ειδικούς, ο χρόνος αναμονής θα μπορούσε να μειωθεί μέσω της χρήσης ειδικών αισθητήρων που θα σηματοδοτούν την έναρξη της διαδικασίας προθέρμανσης του κινητήρα από τη στιγμή που ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο.
Παράλληλα, στην επιτάχυνση της διαδικασίας θα μπορούσε να συμβάλλει μία εφαρμογή (app) στο κινητό του τηλέφωνο με την οποία ο οδηγός θα μπορεί να ζητήσει την εκτέλεση της διαδικασίας από απόσταση.
Ακόμα, όμως, υπό αυτές τις συνθήκες, ο οδηγός θα χρειάζεται να κάνει υπομονή 5-10 δευτερόλεπτα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το μέγεθος των super καταλυτών θα είναι κατά 30% μεγαλύτερο από αυτό των συμβατικών καταλυτικών μετατροπέων.
Κάτι το οποίο σημαίνει ότι σε συνδυασμό με την πιο εξελιγμένη τεχνολογία τους, θα οδηγήσουν σε αύξηση της τιμής των αυτοκινήτων κατά περίπου 600 ευρώ.