Με τις τιμές των καυσίμων να εξακολουθούν να είναι στα ύψη, οι οδηγοί αναζητούν τρόπους για να μειώσουν την κατανάλωση.
Καθοριστική συμβολή σε αυτό μπορεί να έχει μία άγνωστη ιδιότητα του κινητήρα.
Δυσεπίλυτο γρίφο αποτελεί για πολλούς οδηγούς, οι οποίοι έχουν πληγεί από την ακρίβεια στα καύσιμα, η μείωση της κατανάλωσης του αυτοκινήτου τους. Παρ’ όλα αυτά υπάρχει ένας απλός τρόπος με τον οποίο μπορούμε να δούμε θεαματικά αποτελέσματα.
Αρχικά πρέπει να αναφέρουμε ότι η κατανάλωση καυσίμου ενός αυτοκινήτου επηρεάζεται από πολλούς και διάφορους παράγοντες. Οι βασικότεροι από αυτούς είναι οι συνθήκες κίνησης και οι οδηγικές μας συνήθειες.
Εστιάζοντας, λοιπόν, στους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να μειώσουμε την κατανάλωση καυσίμου, μεγιστοποιώντας την αποδοτικότητα του αυτοκινήτου μας, αξίζει κανείς να επενδύσει στην άγνωστη -στους περισσότερους- ιδιότητα του κινητήρα να μηδενίζει υπό συγκεκριμένες συνθήκες την κατανάλωση καυσίμου.
Μία από τις πλέον άγνωστες ιδιότητες του κινητήρα ενός αυτοκινήτου είναι εκείνη του cut off, η αξιοποίηση της οποίας μπορεί να περιορίσει και μάλιστα σημαντικά την κατανάλωση του καυσίμου.
Αυτό συμβαίνει όταν απομακρύνουμε το πόδι μας από το γκάζι διατηρώντας μια σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και το αυτοκίνητο συνεχίζει να «ρολάρει». Τη δεδομένη χρονική στιγμή, ο κινητήρας περνά σε μια κατάσταση στην οποία οι θάλαμοι καύσης δεν τροφοδοτούνται με καύσιμο ή αέρα, καθώς σφραγίζει η πεταλούδα του γκαζιού. Όσο διαρκεί η κατάσταση αυτή, το αυτοκίνητο κινείται χωρίς να καταναλώνει καύσιμο ενώ ταυτόχρονα επιβραδύνει εξαιτίας του κενού αέρος που δημιουργείται στο εσωτερικό των κυλίνδρων και της αντίστασης που προκαλεί αυτό στην κίνηση των εμβόλων.
Το κέρδος, λοιπόν, στην προκειμένη περίπτωση είναι διπλό. Το πρώτο είναι ότι μπορούμε να διανύσουμε αρκετά μέτρα ή ακόμα και χιλιόμετρα με μηδενική κατανάλωση καυσίμου και να ελαχιστοποιήσουμε τη χρήση-φθορά του συστήματος πέδησης, καθώς η δύναμη της επιβράδυνση που αναπτύσσεται στην περίπτωση αυτή ίσως αποδειχθεί αρκετή ώστε να μειώσουμε την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου στα επιθυμητά επίπεδα.
Φυσικά δεν πρέπει να το παρακάνουμε, επιτρέποντας τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα να μειωθεί σε τέτοια επίπεδα που θα τον αναγκάσουν να σβήσει. Μία ακόμα προϋπόθεση είναι διατηρήσουμε μια σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς σε αντίθεση περίπτωση ο κινητήρας θα βρεθεί να λειτουργεί στο ρελαντί και να καταναλώνει καύσιμο ώστε να διατηρηθεί εν ζωή.
Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα αναρωτηθείτε αν είναι προτιμότερο να διατηρήσετε μια σχέση στο κιβώτιο των ταχυτήτων ή να επιλέξετε τη «νεκρά» με σκοπό να εξοικονομήσετε περισσότερο καύσιμο, η απάντηση εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, είναι η προφανής.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.