Η ηλιοπροστασία είναι το πιο δυνατό «όπλο» στη συγκράτηση των θερμοκρασιών σε χαμηλότερα επίπεδα εντός του αυτοκινήτου σας το καλοκαίρι και η δοκιμή που ακολουθεί μας δείχνει ποια είναι η καλύτερη.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δοκιμή που πραγματοποίησε η γερμανική ADAC αναφορικά με την αποτελεσματικότητα των διαφόρων ειδών ηλιοπροστασίας που υπάρχουν διαθέσιμα στο εμπόριο και μπορούν να κρατήσουν την καμπίνα του αυτοκινήτου μας πιο δροσερο.
Η γερμανική λέσχη, στην προσπάθεια της να βρει την καλύτερη προστασία για το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου, εκείνη που θα κρατήσει στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα τις θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στην καμπίνα, δοκίμασε επτά διαφορετικά Dacia Duster.
Σε κάθε ένα από αυτά τα Duster δοκιμάστηκαν διαφορετικά επίπεδα προστασίας: από καθόλου, έχοντας ως «προστασία» μόνο το ανοιχτό χρώμα του αυτοκινήτου, έως και ημικουκούλα με τους Γερμανούς να μετρούν και να συγκρίνουν τις θερμοκρασίες που αναπτύσσονται εντός της καμπίνας σε διάφορα σημεία της. Ας δούμε λοιπόν ποια «λύση» έδωσε και τα καλύτερα αποτελέσματα και ας την έχουμε υπόψη μας και εμείς ειδικά τις καυτές ημέρες του καλοκαιριού.
Η ημικουκούλα ως καλύτερη λύση
Με τη θερμοκρασία στο εσωτερικό του Dacia Duster, που δεν έφερε καμία προστασία και χρησιμοποιήθηκε ως σημείο αναφοράς, να φτάνει έως και τους 53 βαθμούς Κελσίου, η ημικουκούλα ήταν εκείνη που έφερε τα καλύτερα αποτελέσματα, με τη θερμοκρασία να φτάνει στους 43 βαθμούς.
Το ασημένιο κάλυμμα ηλιοπροστασίας που είναι διαδεδομένο και στη χώρα μας έδωσε επίσης πολύ καλά αποτελέσματα αλλά με τρόπο εφαρμογής που δεν συνηθίζεται στη χώρα μας: τοποθετημένο από την εξωτερική πλευρά του παρμπρίζ. Με αυτό τον τρόπο η θερμοκρασία που αναπτύχθηκε στην καμπίνα έφτασε στους 45 βαθμούς Κελσίου, μόλις δύο περισσότερους από ότι με την ημικουκούλα, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση.
Τέταρτη και με σημαντική προς τα πάνω διαφορά σε θερμοκρασία (για την τρίτη θα μιλήσουμε παρακάτω), ήρθε η εφαρμογή της ασημένιας ηλιοπροστασίας μέσα από το παρμπρίζ του Dacia Duster, με τους βαθμούς Κελσίου στην καμπίνα να φτάνουν στους 49 -σαφώς λιγότερο αποτελεσματική.
Ακόμη χειρότερα αποτελέσματα είχε η εφαρμογή μιας απλής λευκής πετσέτας επάνω στο ταμπλό με τη θερμοκρασία να φτάνει στους 50 βαθμούς Κελσίου.
Η ADAC κάνει λόγο και για την εφαρμογή φιμέ ζελατινών στα πλαϊνά παράθυρα και το πίσω παρμπρίζ. Οι Γερμανοί αναφέρουν, πως αν και η θερμοκρασία μειώθηκε στο εσωτερικό μόλις δύο βαθμούς, σε σχέση με το αυτοκίνητο αναφοράς (51 βαθμοί Κελσίου), η θερμοκρασία στην επιφάνεια του πίσω καθίσματος ήταν σημαντικά χαμηλότερη στους 48 βαθμούς Κελσίου, ενώ στο Duster αναφοράς έφτασε στους 57 βαθμούς.
Οι άνθρωποι της ADAC προειδοποιούν για τον κίνδυνο εγκαύματος που μπορεί να προκαλέσουν οι εσωτερικές επιφάνειες ενός αυτοκινήτου, το οποίο έχει μείνει εκτεθειμένο στον ήλιο και μας συμβουλεύουν να καλύπτουμε πάντα τουλάχιστον το ταμπλό και το τιμόνι. Στο τελευταίο, η θερμοκρασία στην επιφάνεια του μπορεί ακόμη και να ξεπεράσει τους 70 βαθμούς Κελσίου, σύμφωνα με παλαιότερη έρευνα της ADAC, οπότε, ακόμη και μια απλή πετσέτα μπορεί συγκριτικά να ρίξει τη θερμοκρασία έως και 26 βαθμούς.
Τέλος, η ADAC αναφέρει και τις διαφορές στην εξωτερική αλλά και την εσωτερική θερμοκρασία ανάμεσα στο μαύρο και στο άσπρο Duster που έλαβαν μέρος στη δοκιμή της. Στην πρώτη περίπτωση η θερμοκρασία στις μαύρες επιφάνειες του αμαξώματος έφτασε έως τους 65, ενώ στο λευκό Duster μόλις στους 44 βαθμούς Κελσίου. Φυσικά στο εσωτερικό, η διαφορά ήταν σημαντικά χαμηλότερη με τη θερμοκρασία αέρα στο εσωτερικό του μαύρου Duster να φτάνει στους 53 βαθμούς (το μοντέλο που χρησιμοποιήθηκε ως σημείο αναφοράς), ενώ στο λευκό SUV της ρουμάνικης εταιρίας έφτασε μόλις στους 48, δίνοντας του άτυπα την τρίτη θέση στη σχετική κατάταξη.