Δεν είσαι ο πρώτος που το σκέπτεται: Πόσο θα μειωνόταν το κόστος κίνησης αν τα full hybrid μοντέλα κατανάλωναν πάμφθηνο υγραέριο κίνησης αντί για πανάκριβη βενζίνη; Τώρα, το Kia Niro υπόσχεται να συνδυάσει τα καλά των δύο κόσμων.
Το Kia Niro κυκλοφορεί ήδη σε HEV έκδοση, που φυσιολογικά καταναλώνει βενζίνη. Τώρα, τροποποιείται εργοστασιακά ώστε να καίει LPG, δηλαδή υγραέριο κίνησης. Προφανώς διατηρείται και το ντεπόζιτο βενζίνης, με τη συνδυαστική αυτονομία να ξεπερνά τα 1.600 km, κατά δήλωση της κορεατικής εταιρείας.
H χωρητικότητα του ρεζερβουάρ υγραερίου ανέρχεται σε 40 lt, τη στιγμή που αυτό της βενζίνης παραμένει στα 42 lt, όπως και στην HEV έκδοση που διατίθεται στην πατρίδα μας δύο χρόνια τώρα.
Με τα δύο ρεζερβουάρ ξεχειλισμένα, το Kia Niro Tri-Fuel μπορεί να καλύψει περί τα 1.600 km. Μια εμβέλεια δεν μπορεί να ονειρευτεί κανένα άλλο καύσιμο. Για να το κάνουμε λιανά, υπόσχεται ότι μπορεί να ξεκινήσει από την Αθήνα, να φτάσει στην Αλεξανδρούπολη, να κάνει αναστροφή και να γυρίσει στην πρωτεύουσα χωρίς ανεφοδιασμό.
Γίνεται καλύτερο αφού οι CO2 εκπομπές μειώνονται κατά 6% σε σύγκριση με το υβριδικό βενζίνης. Στην Ιταλία, όπου κυκλοφορεί ήδη το τριών καυσίμων Niro, η Kia με καμάρι ισχυρίζεται ότι είναι το πρώτο πλήρως υβριδικό που μπορεί να λειτουργήσει και με υγραέριο. Άραγε θα το διαθέσουν και στην Ελλάδα;
Η μετατροπή σε LPG πραγματοποιείται από την εταιρεία υγραερίου BRC, αλλά εξακολουθεί να ισχύει κανονικά η εργοστασιακή εγγύηση των επτά ετών/150.000 km που προσφέρει η Kia. Στην ιταλική αγορά, η τιμή αυξάνεται κατά €2.000 σε σύγκριση με το υβριδικό μοντέλο βενζίνης.
To Kia Niro HEV κατανάλωσε 4,9 lt στα 100 km κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας. Με τη μέση τιμή του υγραερίου κίνησης να διαμορφώνεται στην πρωτεύουσα κάτω από τα €0,85, μιλάμε για ένα κόστος κίνησης περί τα €4 στα 100 km.