
Κινέζοι αξιωματούχοι και αυτοκινητοβιομηχανίες εξετάζουν την αγορά γερμανικών εργοστασίων που προορίζονται για κλείσιμο, με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στα εργοστάσια της Volkswagen, σύμφωνα με πληροφορίες που αποκάλυψε το Reuters.
Η απόκτηση ενός εργοστασίου στη Γερμανία θα έδινε στην Κίνα πρόσβαση σε μια από τις πιο εμβληματικές βιομηχανίες της χώρας, τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, που φιλοξενεί μερικές από τις παλαιότερες και πιο διάσημες μάρκες παγκοσμίως.
Μία τέτοια επένδυση θα επέτρεπε στους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων να παράγουν οχήματα στη Γερμανία και να τα πωλούν στην Ευρώπη, αποφεύγοντας τους δασμούς της ΕΕ στα εισαγόμενα EV από την Κίνα. Αυτό θα ενίσχυε τον ανταγωνισμό, πιέζοντας περαιτέρω τους Ευρωπαίους κατασκευαστές που ήδη παλεύουν να διατηρήσουν τη θέση τους στην αγορά.
Η πιθανή αγορά εργοστασίων της Volkswagen από την Κίνα θεωρείται ιδιαίτερα ευαίσθητη πολιτικά. Η Volkswagen αποτελεί σύμβολο της γερμανικής βιομηχανικής υπεροχής, αλλά η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας και οι δυσκολίες στην υιοθέτηση πράσινων τεχνολογιών έχουν οδηγήσει την εταιρεία σε μείωση παραγωγής και πωλήσεων.
Η απόφαση για επένδυση θα εξαρτηθεί από τη στάση της νέας γερμανικής κυβέρνησης απέναντι στην Κίνα, μετά τις εκλογές του Φεβρουαρίου. Υπό την ηγεσία της Angela Merkel, η Γερμανία είχε στενές οικονομικές σχέσεις με την Κίνα, αλλά η τρέχουσα κυβέρνηση προσπαθεί να μειώσει την εξάρτησή της.
Η υπουργός Εξωτερικών, Annalena Baerbock, έχει περιγράψει τον Πρόεδρο Xi Jinping ως «δικτάτορα» και χαρακτήρισε την Κίνα ως συστημικό αντίπαλο. Στέλεχος του υπουργείου Εξωτερικών δήλωσε ότι η Κίνα έχει εξελιχθεί σε στρατηγικό ανταγωνιστή.
Το μέλλον των εργοστασίων της VW
Η Volkswagen εξετάζει εναλλακτικές χρήσεις για τα εργοστάσια της στη Δρέσδη και το Osnabrück, στο πλαίσιο ενός προγράμματος μείωσης κόστους και αναδιάρθρωσης της παραγωγής της στη Γερμανία. Οι πωλήσεις της εταιρείας έχουν σημειώσει πτώση, ενώ ο ανταγωνισμός από κινεζικές εταιρείες αυξάνεται.
Η Volkswagen, που κατέχει μάρκες όπως οι Porsche, Audi και Škoda, προσπαθεί να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της στην ευρωπαϊκή αγορά, καθώς οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να ενισχύουν την παρουσία τους παγκοσμίως.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.