Όλο και λιγότερα είναι τα καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται με το παραδοσιακό μηχανικό χειρόφρενο, με αποτέλεσμα να τελεί πλέον υπό εξαφάνιση και να μην είναι μαζί μας για πολύ καιρό ακόμη.
Το μηχανικό χειρόφρενο κοστίζει σημαντικά λιγότερο από ό,τι ο ηλεκτρικός και ηλεκτρονικά ελεγχόμενος «ανταγωνιστής» του και η χρήση του στην πράξη είναι όχι μόνο εύκολη αλλά περιορίζεται χρονικά σε μερικά δέκατα του δευτερολέπτου.
Ωστόσο, η επιπλέον ευκολία που προσφέρει το ηλεκτρικό χειρόφρενο, αλλά και η ασφάλεια -σε κάποια μοντέλα ενεργοποιείται αυτόματα- βάζει το έξτρα κόστος του σε δεύτερη μοίρα.
Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που, σε συνδυασμό με την άποψη και τις απαιτήσεις του κοινού, το ηλεκτρικό χειρόφρενο υπερισχύει αριθμητικά στη γκάμα των περισσότερων κατασκευαστών αυτοκινήτου.
Σύμφωνα και με έρευνα που πραγματοποίησε η βρετανική ιστοσελίδα CarGurus για την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, τα μοντέλα που είναι διαθέσιμα στην εγχώρια αγορά και με μηχανικό χειρόφρενο αναλογούν μόλις στο 13% επί του συνόλου των διαθέσιμων προτάσεων.
Παράλληλα, το άλλοτε στάνταρ μηχανικό χειρόφρενο βλέπει διαρκώς την πόρτα της εξόδου από όλο και περισσότερα νέα μοντέλα και εκδόσεις. Η έρευνα αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ο αριθμός των διαθέσιμων νέων μοντέλων στη βρετανική αγορά με μηχανικό χειρόφρενο σημείωσε επιπλέον πτώση κατά 4% τους τελευταίους 12 μήνες, έναντι των 12 προηγούμενων, ενώ μόνο ένας κατασκευαστής το προσφέρει για ολόκληρη την ομολογουμένως μικρή γκάμα του: η Abarth.
Τα στοιχεία που θα συγκλονίσουν τους φίλους του παραδοσιακού χειρόφρενου έχουν να κάνουν περισσότερο με τις προηγούμενες χρονιές με την έρευνα να αναφέρει ότι μεταξύ 2018 και 2019 ο αριθμός των αυτοκινήτων που ήταν διαθέσιμα με μηχανικό χειρόφρενο μειώθηκε στο 30% επί του συνόλου και έπεσε ακόμη περισσότερο στο 24% το 2020.
Πολύ χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της BMW που είδε τον αριθμό των διαθέσιμων μοντέλων της με μηχανικό χειρόφρενο στη βρετανική αγορά να μειώνεται από τα 14 στα μόλις τρία αυτοκίνητα μεταξύ 2019-2021.
Το 2021 μόλις το 17% του συνόλου των διαθέσιμων μοντέλων και εκδόσεων έφερε μηχανικό χειρόφρενο στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ φέτος εκτιμάται ότι αυτό το ποσοστό θα πέσει ακόμη περισσότερο στο 13% λόγω και των πολλών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κάνουν την είσοδό τους στον εμπορικό στίβο, σε συνδυασμό με την «έξοδο» παλιότερων γενιών συμβατικών μοντέλων ή αναβαθμίσεων που δέχονται στον εξοπλισμό τους.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.