
Συχνό φαινόμενο είναι το μπέρδεμα που επικρατεί μεταξύ των οδηγών κατά την είσοδο τους σε έναν κυκλικό κόμβο αναφορικά με την προτεραιότητα.
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας καλύπτει την συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων αναφορικά με την κίνηση σε δημόσιο δρόμο και από αυτές δεν εξαιρούνται φυσικά ούτε οι κυκλικοί κόμβοι.
Ο Κ.Ο.Κ. έχει αφιερώσει ένα ολόκληρο άρθρο για τη συμπεριφορά που πρέπει να έχουν οι οδηγοί όταν πλησιάζουν ισόπεδους κόμβους (Άρθρο 26) όλων των τύπων, στους οποίους περιλαμβάνονται φυσικά και οι κυκλικοί.
Πρόκειται για πέντε βασικούς και απλούς κανόνες, με τον σημαντικότερο από όλους να είναι εκείνος που ορίζει ότι προτεραιότητα σε έναν κόμβο έχει το όχημα που έρχεται από δεξιά. Οπότε και εφόσον δεν υπάρχει σήμανση που να υποδεικνύει διαφορετικά (όπως για παράδειγμα η ύπαρξη πινακίδας STOP, όπως φαίνεται και στην φωτογραφία), στην Ελλάδα ο οδηγός που εισέρχεται στον κυκλικό κόμβο έχει προτεραιότητα.
Αναλυτικά, ο Κ.Ο.Κ. αναφέρει:
1. Ο οδηγός που πλησιάζει σε ισόπεδο οδικό κόμβο υποχρεούται να καταβάλλει ιδιαίτερη προσοχή για να μην προκαλέσει επί του κόμβου κίνδυνο ή παρακώλυση της κυκλοφορίας, ρυθμίζοντας την ταχύτητα του οχήματός του, ώστε να μπορεί να διακόψει την πορεία αυτού, για να διέλθουν τα οχήματα που έχουν προτεραιότητα.
2. Ο οδηγός απαγορεύεται να εισέρχεται στον κόμβο, έστω και αν οι τυχόν υπάρχοντες φωτεινοί σηματοδότες το επιτρέπουν, όταν η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι τέτοια ώστε να υποχρεωθεί ενδεχομένως να παραμείνει στη διασταύρωση.
3. Ο οδηγός που έχει εισέλθει στον κόμβο όπου η κυκλοφορία ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες, μπορεί να εξέλθει αυτού και πριν δοθεί το σήμα ελεύθερης κυκλοφορίας προς την κατεύθυνση την οποία θα ακολουθήσει, αν δεν θα παρεμποδιστεί εκ τούτου η διέλευση των λοιπών οχημάτων που χρησιμοποιούν την οδό και κινούνται προς την ανοικτή κατεύθυνση.
4. Στους κόμβους η προτεραιότητα ορίζεται με κατάλληλη σήμανση.
5. Στους κόμβους χωρίς τέτοια σήμανση η προτεραιότητα ανήκει σε αυτόν που έρχεται από τα δεξιά
Η σήμανση με ρυθμιστικές πινακίδες αφορά το ανάποδο τρίγωνο υποχρεωτικής παραχώρησης προτεραιότητας και το STOP για υποχρεωτική διακοπή πορείας.
Τέλος, σύμφωνα με τον K.O.K., ο οδηγός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου 26 τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 350 ευρώ.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.