Το 2025 θα κάνει την εμφάνισή του στην αγορά το ηλεκτρικό όχημα μικροκινητικότητας που χωράει σε μια τσάντα.
Τα οχήματα μικροκινητικότητας ενδείκνυνται και προορίζονται για χρήση αποκλειστικά στα αστικά κέντρα και όπως λογικό, η συγκεκριμένη κατηγορία παρουσιάζει άνθηση τα τελευταία χρόνια.
Το νέο τετράτροχο ηλεκτρικό όχημα μικροκινητικότητας ονομάζεται AirNAM και έχει σχεδιαστεί για μικρές διαδρομές στις πόλεις. Η εμπορική του διάθεση αναμένεται να ξεκινήσει το 2025 και η τιμή του θα κυμαίνεται γύρω από τα 3.000 ευρώ.
Ας το πάρουμε όμως από την αρχή. Ο διαγωνισμός Lepine πραγματοποιείται στην Έκθεση Παρισιού και συγκεντρώνει κάθε χρόνο μηχανικούς αυτοκινήτων που παρουσιάζουν τις ιδέες και τις προτάσεις τους.
Μία από αυτές είναι και το εικονιζόμενο AirNΑΜ που ξεχωρίζει για τις ιδιαίτερα μαζεμένες του διαστάσεις και από το γεγονός ότι χωράει σε μια τσάντα για να το πάρετε όπου θέλετε.
Υπεύθυνος για την δημιουργία του AirNAM είναι ο 47χρονος Γάλλος μηχανικός Benoit Payard. Χρησιμοποίησε μια εντελώς επαναστατική τεχνολογία που παρουσιάζει την εξέλιξη στον σχεδιασμό και τη λειτουργικότητα.
Γενικότερα, το συγκεκριμένο όχημα μικροκινητικότητας φέρει τροχούς ηλεκτρικού ποδηλάτου και ένα ηλεκτρομοτέρ. Για να κινηθεί, απαιτεί υποβοήθηση μέσω πεντάλ από τον οδηγό, όπως συμβαίνει και με τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μικρή μπαταρία και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 45 χλμ./ώρα.
Η χρήση τέτοιων ελαφριών υλικών και λύσεων, το AirNAM έχει βάρος μόλις 80 κιλών, χωρίς να υπολογίζουμε τους τροχούς. Πρόθεση του δημιουργού είναι η χρήση του ως μέσο μεταφοράς για μικρά ταξίδια, προσφέροντας χώρο για οδηγό και συνοδηγό.
Η ιδέα για το AirNAM άρχισε να υλοποιείται το 2019, όταν ο Payard σκέφτηκε να συνδυάσει μια φουσκωτή ξαπλώστρα και ένα στρώμα γιόγκα σε ένα πρόχειρο όχημα. Προς το παρόν, το κόστος κατασκευής είναι περίπου 10.000 ευρώ, αλλά ο Γάλλος μηχανικός υποστήριξε ότι εργάζεται πάνω στην μείωση του κόστους παραγωγής.
Όπως όμως συμβαίνει με κάθε τι καινούργιο, έτσι και το συγκεκριμένο ηλεκτρικό όχημα μικροκινητικότητας αντιμετωπίζει ορισμένα εμπόδια που αφορούν την ασφάλεια. Για παράδειγμα, δεν έχει μεταλλικό πλαίσιο, ζώνες ασφαλείας ή καθρέφτες.
Πέρα όμως από αυτά, το AirNAM έχει πολλά εμπόδια για να εκκινήσει την εμπορική του πορεία. Και αυτό γιατί θα πρέπει να συμμορφώνεται και με τις προδιαγραφές ασφάλειας κάθε χώρας.
Σε κάθε περίπτωση, ο δημιουργός του πιστεύει ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο μετακίνησης σε ελεγχόμενο περιβάλλον, όπως κάμπινγκ, πάρκα ή τουριστικά συγκροτήματα.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.