
H Longbow είναι μια νεότευκτη αυτοκινητοβιομηχανία από το Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία πιστεύει ότι έχει τη λύση για τα υπέρβαρα ηλεκτρικά. Το σύνθημά τους είναι το «Celeritas Levitatis» που μεταφράζεται σε «η ταχύτητα της ελαφρότητας».
Έτσι, η Longbow σπεύδει να παρουσιάσει -ψηφιακά- δύο μοντέλα, το Speedster και το Roadster. Αμφότερα προβάλλουν το χαμηλό τους βάρος ως το σημείο που τα διαφοροποιεί από όποιο άλλο EV πωλείται σήμερα. Χωρίς παρμπρίζ ή οροφή, το Speedster ζυγίζει 895 kg και είναι ελαφρύτερο από κάθε Mazda MX-5 έχει πουληθεί ποτέ. Παρά την ονομασία του, το Roadster έχει σταθερή σκληρή οροφή. Επειδή βάζει στο στόχαστρο το Roadster του Elon Musk, που όλο έρχεται και ποτέ δεν καταφτάνει.
H Longbow ιδρύθηκε από δύο πρώην μηχανικούς της Tesla, τον Daniel Davy και τον Mark Tapscott. Mαζί με την πρώην διευθύνουσα σύμβουλο μιας εταιρείας ηλεκτρικών σκαφών. Το βιογραφικό τους περιλαμβάνει θητείες και στη Lucid Motors, την BYD, στη Formula E, στη Lotus, την Aston Martin και την Ariel.
Κανείς δεν αμφισβητεί ότι το βάρος είναι πρόβλημα. Αλλά προσώρας η Longbow δεν μας λέει πώς θα καταφέρει να υπερκεράσει τη δυσκολία. Ούτε καν τη χωρητικότητα ή τη χημεία που θα έχει η μπαταρία της. Μόνο ότι η WLTP αυτονομία θα είναι της τάξεως των 450 km.
Και από τη στιγμή που από διάφορες start-up ακούγονται πομπώδεις υποσχέσεις, καλύτερα να κρατάμε μικρό καλάθι. Ειδικά όταν καμία άλλη εταιρεία δεν υπόσχεται τόσο χαμηλό βάρος. Η Nyobolt πήρε μια Lotus Elise πρώτης γενιάς, της έβαλε μπαταρία μόλις 35 kWh, αλλά ανακοινώνει 1.246 kg.
Τα πράγματα είναι πιο ελπιδοφόρα για το Caterham Project V. Παρά τις 55 kWh, ζυγίζει 1.190 kg. Αλλά 300 kg κάτω; Και δεν είναι μόνο θέμα απουσίας της οροφής, γιατί και το κλειστό Roadster θα είναι κάτω από τον τόνο.
Θα αρχίσει να παράγεται μόλις η Longbow ολοκληρώσει την κατασκευή του Speedster. Οι κρατήσεις έχουν ξεκινήσει και για τα δύο μοντέλα. Το Speedster κοστίζει ₤84.995 (€100.000), ενώ το Roadster είναι φθηνότερο στις ₤64.995 (€77.000).
Θα υπάρξουν και επετειακές εκδόσεις, η Luminary 1st Edition και η Autograph Edition. Η πρώτη σε 10 και η δεύτερη σε 25 τεμάχια. Συνολικά θα παραχθούν 150 Speedster.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.