Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησε την καριέρα της αντιγράφοντας τους Ευρωπαίους κατασκευαστές για μεγάλο χρονικό διάστημα σε πολλούς τομείς. Το ίδιο εξάλλου έκαναν και οι Κορεάτες αρκετές δεκαετίες αργότερα.
Όπως και για τους τελευταίους, στη συνέχεια, το πάθος για το αυτοκίνητο και την αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα, τελικά κυριάρχησαν στη βιομηχανική λογική του Ανατέλλοντος Ηλίου.
Πάνω σε αυτό το παθιασμένο μοτίβο λοιπόν, ήταν το πρώτο RX-7 του ’78 που για τη Mazda αποτέλεσε το κάστρο του μοτέρ Wankel επί μακρόν. Προμαχώνας που πήρε τη σκυτάλη από το Mazda 110S Cosmo Sport του ’67 και πρώτο μοντέλο της εταιρείας από τη Hiroshima με περιστροφικό κινητήρα. Περνώντας στη συνέχεια, το 1968, σε πιο οικογενειακά αυτοκίνητα με τη δεύτερη γενιά του Familia.
Εδώ βέβαια θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι στη Mazda, η πρωτοτυπία και η καινοτομία είναι κάτι περισσότερο από στρατηγικός προσανατολισμός. Είναι δύο πυλώνες που συνθέτουν την εταιρική κουλτούρα της εταιρείας από τη Hiroshima. Και ως ιστορικό φαινόμενο, να συμπληρώσουμε ότι η Mazda είναι ο τελευταίος κατασκευαστής που κρατά στον αφρό και εξελίσσει την τεχνική του περιστροφικού κινητήρα.
Και χρησιμοποιούμε ενεστώτα, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε το 2021 -και στη συνέχεια εφέτος- ότι οι εκδόσεις επεκτεινόμενης αυτονομίας (Range Extender), plug-in hybrid και αυτοφορτιζόμενη υβριδική του MX-30 θα χρησιμοποιούν ένα νέο περιστροφικό μοτέρ. Το οποίο όμως θα λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει τις μπαταρίες και όχι για να κινεί άμεσα τους τροχούς.
Διαβάστε περισσότερα στο drive.gr