Η Mercedes-Benz επιχειρεί να αλλάξει τον τρόπο που φρενάρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μεταφέροντας το σύστημα πέδησης μέσα στο περίβλημα της μονάδας μετάδοσης κίνησης. 

Η γερμανική εταιρεία διατείνεται ότι αυτό θα έχει πολλαπλά πλεονεκτήματα, συμπεριλαμβανομένου του να ξεχνάμε τη συντήρηση των φρένων καθόλη τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα, η Mercedes-Benz υπόσχεται ότι θα μηδενίσει τη ρύπανση που προκαλούν τα μικροσωματίδια που απευλευθερώνονται στην ατμόσφαιρα κατά την πέδηση.

Η γερμανική εταιρεία διατείνεται ότι αυτό θα έχει πολλαπλά πλεονεκτήματα, συμπεριλαμβανομένου του να ξεχνάμε τη συντήρηση των φρένων καθόλη τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα, η Mercedes-Benz υπόσχεται ότι θα μηδενίσει τη ρύπανση που προκαλούν τα μικροσωματίδια που απευλευθερώνονται στην ατμόσφαιρα κατά την πέδηση.

Η γερμανική εταιρεία διατείνεται ότι αυτό θα έχει πολλαπλά πλεονεκτήματα, συμπεριλαμβανομένου του να ξεχνάμε τη συντήρηση των φρένων καθόλη τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα, η Mercedes-Benz υπόσχεται ότι θα μηδενίσει τη ρύπανση που προκαλούν τα μικροσωματίδια που απευλευθερώνονται στην ατμόσφαιρα κατά την πέδηση.

Η Volkswagen είχε δεχτεί έντονη κριτική όταν επανέφερε τα ταμπούρα στον πίσω άξονα των ηλεκτρικών της. Αναφερόμαστε στα μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα MEB, όπως το ID.4 ή το Audi Q4 E-Tron. Μοντέλα που ενίοτε φλερτάρουν με τους 300 ίππους και τους δύο τόνους. Αλλά από τη στιγμή που το μεγαλύτερο ποσοστό της πέδησης γίνεται από την ανάκτηση και στη συνέχεια από τα μπροστινά φρένα, τα ταμπούρα δεν αποτελούν και τόσο πισωγύρισμα. Δεν είναι μόνο το χαμηλότερο κόστος κατασκευής σε σχέση με τα δισκόφρενα αλλά κυρίως ότι δεν επιτρέπουν στα μικροσωματίδια να διαφύγουν στην ατμόσφαιρα.

Το επερχόμενο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 7 δεν θα εξετάζει μόνο τι βγαίνει από την εξάτμιση. Θα λαμβάνει επίσης υπόψη τα μικροσωματίδια των ελαστικών και των φρένων. Επομένως η σκόνη που διώχνουν τα φρένα στο περιβάλλον θα αποτελέσει όλο και περισσότερο θέμα συζήτησης στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια.

Με την πατέντα της Mercedes-Benz, όλη η σκόνη παραμένει εντός του ηλεκτροκινητήρα. Πώς λειτουργεί; Το δισκόφρενο είναι υδρόψυκτο και δεν γυρίζει, ενώ το τακάκι είναι κυκλικό και περιστρέφεται μαζί με το μοτέρ. Δεν υπάρχει η παραδοσιακή δαγκάνα όπως την γνωρίζουμε. Η πέδηση επιτυγχάνεται πιέζοντας το κυκλικό τακάκι πάνω στον ακίνητο δίσκο.

Οι Γερμανοί επιμένουν ότι το σύστημα δεν απαιτεί καμία συντήρηση για όλη τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου. Κι ότι η σκόνη των φρένων μπορεί να διατηρείται μέσα στο ηλεκτρομοτέρ χωρίς να δημιουργεί πρόβλημα ή να χρειάζεται να αδειάσει.

Πέρα από την απουσία συντήρησης, άρα και το χαμηλότερο κόστος χρήσης, αλλά και της περιβαλλοντικής ωφέλειας, η Mercedes-Benz υποστηρίζει ότι θα ξεχάσουμε και την κόπωση των φρένων σε μια παρατεταμένη κατάβαση. Επίσης, μειώνεται το μη αναρτημένο βάρος, βελτιώνοντας την οδική συμπεριφορά.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Επιπλέον, τα EV θα μπορούν να εξοπλίζονται με πλήρως καλυμμένους, αεροδυναμικούς τροχούς που θα μειώνουν τον συντελεστή οπισθέλκουσας. Χωρίς να τίθεται θέμα υπερθέρμανσης των φρένων. Και βέβαια, θα ξεχάσουμε τελείως τα ενοχλητικά σφυρίγματα από τα τακάκια ή τη σκουριά στα δισκόφρενα μετά από λίγη ακινησία.