Για να μειώσουν τον κίνδυνο λανθασμένου ανεφοδιασμού, οι κατασκευαστές των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, σχεδιάζουν τα στόμια ανεφοδιασμού με τέτοιο τρόπο ώστε να μην ταιριάζουν με τα στόμια βενζίνης.
Η κακιά στιγμή δεν αργεί να έρθει, ακόμα και όταν πραγματοποιείτε μια απλή διαδικασία όπως του φουλάρισμα του αυτοκινήτου με καύσιμα. Μάλιστα, ένα από τα πιο συχνά λάθη που μπορούν να συμβούν είναι το γέμισμα του ρεζερβουάρ ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκίνητου με βενζίνη.
Αυτό συμβαίνει γιατί το ακροφύσιο της αντλίας βενζίνης έχει μικρότερη διάμετρο από το αντίστοιχο της αντλίας πετρελαίου, και έτσι μπορεί να εισέλθει στο στόμιο ανεφοδιασμού του ρεζερβουάρ πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου μας χωρίς αντίσταση.
Ωστόσο, το αντίστροφο δεν μπορεί να συμβεί, καθώς το «πιστόλι» μιας αντλίας πετρελαίου απλά δεν χωράει στο στόμιο του ρεζερβουάρ καυσίμου ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου.
Για αυτόν τον πολύ σημαντικό λόγο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προχωρήσει στην κατασκευή ενός νέου τύπου στομίου ανεφοδιασμού για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά τους, όχι σε όλα, που περιλαμβάνει πλέον και έναν εκτροπέα για το λάθος «πιστόλι».
Ο εκτροπέας καυσίμου που βάζουν οι εταιρείες είναι μία μηχανική συσκευή που βρίσκεται στην κορυφή του στομίου του ρεζερβουάρ και εμποδίζει την πλήρωση καυσίμου με βενζίνη αντί για πετρέλαιο.
Η λειτουργία του είναι απλή, μιας και εάν εισαχθεί η μάνικα βενζίνης στο στόμιο του ρεζερβουάρ πετρελαίου, θα έρθει σε επαφή με το κλαπέτο του εκτροπέα, με αποτέλεσμα να μην ανοίξει και να μην επιτραπεί ο ανεφοδιασμός του ρεζερβουάρ. Εννοείται ότι δεν επιμένουμε και χρησιμοποιούμε την σωστή μάνικα καυσίμου.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι σε περίπτωση που μείνετε από καύσιμο με το πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητό σας, μπορείτε να ανεφοδιαστείτε με την χρήση ενός μπιτονιού, απλά θα πρέπει να το κάνετε με αργό και σταθερό ρυθμό.
Για να διασφαλιστεί η σωστή ροή του καυσίμου, θα πρέπει να μην πιέζετε το ακροφύσιο του μπιτονιού πάνω στο κλαπέτο του εκτροπέα.