Με μεγάλες φιλοδοξίες και δύο εργοστάσια να σχεδιάζονται για τη Γηραιά Ήπειρο, η BYD σχεδόν θα μπορούσε να βάλει την MG Motor στο παρασκήνιο.
Οι ευσεβείς πόθοι (και στόχοι) της BYD όμως, έχουν να αντιμετωπίσουν μια φίρμα που είναι υπό τον έλεγχο του Ομίλου SAIC και που παραμένει το Νο 1 μεταξύ των κινεζικών εταιρειών στην Ευρώπη. Με περισσότερες από 200.000 πωλήσεις πέρυσι, πλασαρίστηκε εμπορικά από εταιρείες όπως η Jeep, η Suzuki και η Cupra, φιγουράροντας μάλιστα στο Top 20.
Ως εκ τούτου, η MG Motor έχει υπερβεί κατά ένα μεγάλο βαθμό το όριο του όγκου παραγωγής που βάζει στο κάδρο την τοπική παραγωγή. Ειδικά με το δεδομένο ότι οι πωλήσεις της στην Ευρώπη αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα τρίτο του παγκόσμιου όγκου της, και διπλάσιο από αυτό που καταφέρνει να πουλήσει η φίρμα στην εθνική της αγορά, στην Κίνα. Παραδόξως, η SAIC δεν έχει αποφασίσει ακόμη πού θα στήσει το εργοστάσιο της MG Motor.
Αλλά κατά τα φαινόμενα δεν θα αργήσει. Ο Κινέζος κατασκευαστής αναμένεται να ανακοινώσει την απόφασή του πριν από τις 30 Σεπτεμβρίου. Βλέπετε, με τους νέους φόρους που θέτει σε ισχύ η Ευρωπαϊκή Ένωση, τα πράγματα γίνονται επείγοντα. Η MG λοιπόν ελπίζει να δει τα πρώτα αυτοκίνητα «made in Europe» να φτάνουν στις αντιπροσωπείες πριν από το τέλος του 2027.
Τρεις χώρες εξακολουθούν να διαγκωνίζονται για να φιλοξενήσουν τη μονάδα που θα είναι το πέμπτο εργοστάσιο για τα αυτοκίνητα της μάρκας εκτός Κίνας. Παρά τη βρετανική καταγωγή του ονόματός της που γιορτάστηκε με φανφάρες στο Goodwood, η MG Motor είναι βέβαιο ότι σίγουρα δεν θα επιλέξει το Ηνωμένο Βασίλειο.
Να θυμίσουμε ότι το τελευταίο αυτοκίνητο που φορούσε το οκτάγωνο σήμα της MG κατασκευάστηκε το 2016 στη μονάδα Longbridge… Με την εταιρεία να είναι κινεζικής ιδιοκτησίας από το 2005, αρχικά της Nanjing Automobile Group (NAC) και στη συνέχεια από το 2007, της Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC).
Επισήμως, τα σχέδια της SAIC ήταν να συνεχίσει την επανεκκίνηση της MG στην Ευρώπη και να χρησιμοποιήσει τη μονάδα του Longbridge ως παράθυρο στην Ευρώπη. Ύστερα τη συγχώνευση των δύο Κινέζων κατασκευαστών, η Morris Garages μετονομάστηκε σε MG Motor. Στις 23 Σεπτεμβρίου του 2016, η SAIC, ανακοίνωσε το κλείσιμο του εργοστασίου του Longbridge. Με την παραγωγή των μοντέλων να μεταφέρεται στην Κίνα και τα κεντρικά γραφεία στη Marylebone, στο Westminster. Ωστόσο, το κέντρο έρευνας και εξέλιξης παρέμεινε στο Longbridge.
Ποιοι είναι τώρα οι επικρατέστερες χώρες; Πρώτη και καλύτερη η Ισπανία που αφού καλωσόρισε την Chery, η χώρα αυτή της Ιβηρικής είναι το φαβορί. Ωστόσο, η Ουγγαρία και η Τσεχία να συμμετέχουν στο spec και δεν έχουν παραδώσει τα όπλα.
Η ευρωπαϊκή παραγωγή της MG Motor θα ξεκινήσει με τα MG4 και MG S5.