ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

MINI Cooper, το μεγαλύτερο θύμα των δασμών κατά της Κίνας

Ίσως είναι το μοντέλο που πλήττεται περισσότερο από τους δασμούς που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα κινεζικά μοντέλα

MINI Cooper, το μεγαλύτερο θύμα των δασμών κατά της Κίνας

Η κοινοπραξία της BMW με την κινεζική Great Wall Motors σημαίνει απροσδόκητους δασμολογικούς πονοκεφάλους για το νέο ηλεκτρικό MINI Cooper SE. Αφού το οδηγοκεντρικό EV αντιμετωπίζει τον μέγιστο δασμό, που θα ανέρχεται σε 38,1%.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε με κάθε επισημότητα πως οι δασμοί που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι κινεζικές εταιρείες θα κυμανθούν από 17,4% έως 38,1%, ανάλογα με το πόσο συνεργάσιμη ήταν κάθε μάρκα στην έρευνα που πραγματοποίησε η Ευρώπη. Και δυστυχώς για την BMW και το ηλεκτρικό MINI Cooper, η Great Wall Motors δεν ήταν καθόλου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο δασμός του 38,1% θα προστεθεί στο 10% που ήδη επιβάλλει η ΕΕ στα ηλεκτρικά οχήματα. Με αριθμούς σαν αυτούς, είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, είναι έντονα αντίθετος στη πρόσθετη επιβάρυνση.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η BMW έχει επισυνάψει διάφορες κοινοπραξίες για την παραγωγή οχημάτων στην αγορά της Κίνας. Η BMW iX3 κι η BMW i3 sedan — αποκλειστικά διαθέσιμη στην κινεζική αγορά — είναι δύο μοντέλα που κατασκευάζονται στο Shenyang από την αυτοκινητοβιομηχανία Brilliance.

Αλλά οι νέοι δασμολογικοί κανόνες δεν κάνουν διακρίσεις σε βάρος των ίδιων των αυτοκινητοβιομηχανιών ή των κοινοπραξιών τους. Η συνεργασία BMW-Brilliance, καθώς κι αυτή με την Great Wall Motors, υπόκεινται σε διαφορετικούς τιμολογιακούς συντελεστές. Επειδή η Brilliance συνεργάστηκε στην έρευνα της ΕΕ, θα υπόκειται σε χαμηλότερο ποσοστό μεταξύ 17,4 και 21%. Η Great Wall Motors φέρεται να μην το έκανε, επομένως υπόκειται στο μέγιστο 38,1%.

Κακά μαντάτα δηλαδή για το MINI Cooper SE και τον 5θυρο ομόλογό του, το Aceman, το οποίο επίσης θα κατασκευαστεί στο ίδιο εργοστάσιο στην Κίνα. Η παραγωγή τους στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν θα ξεκινήσει πριν το 2026.

Την ίδια στιγμή, αμιγώς κινεζικά ηλεκτρικά μοντέλα ενδέχεται να μην αυξήσουν καθόλου την τιμή τους, αφού πωλούνται στην Ευρώπη με μεγάλο περιθώριο κέρδους. Κι υπάρχει ευχέρεια να απορροφηθούν όλοι οι δασμοί από τους κατασκευαστές.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Είτε έτσι είτε αλλιώς, είναι οξύμωρο ότι μια από τις πιο ξακουστές αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης θα υποφέρει τα μέγιστα από τους δασμούς που στοχεύουν στην προστασία των εγχώριων κατασκευαστών.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.