ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Ο Θεάνθρωπος Αναστήθηκε. Η Ελλάδα, πότε;

Μόλις το 1,8% των αυτοκινήτων στην Ευρώπη είναι ηλεκτρικά

Τα EVs παραμένουν μειοψηφία στους ευρωπαϊκούς δρόμους ενώ τα plug-in hybrid αγγίζουν μόλις το 3,9%

Μόλις το 1,8% των αυτοκινήτων στην Ευρώπη είναι ηλεκτρικά

Παρά τις φιλόδοξες πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ηλεκτροκίνηση, τα δεδομένα δείχνουν ότι ο δρόμος για την πλήρη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα (EVs) είναι ακόμα μακρύς. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), σε σύνολο 249 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που κυκλοφορούσαν στην ΕΕ το 2023, μόλις το 1,8% ήταν αμιγώς ηλεκτρικά.

Ακόμα και αν συνυπολογιστούν τα plug-in hybrid, το ποσοστό των οχημάτων με δυνατότητα φόρτισης φτάνει μόλις το 3,9%.

Η αγορά νέων αυτοκινήτων γίνεται ολοένα και πιο ακριβή, γεγονός που αναγκάζει τους Ευρωπαίους να κρατούν τα οχήματά τους για περισσότερα χρόνια. Ο μέσος όρος ηλικίας ενός αυτοκινήτου στην ΕΕ είναι 12,5 έτη, με την Ελλάδα να έχει τον γηραιότερο στόλο (17,5 έτη) και το Λουξεμβούργο τον νεότερο (8 έτη).

Το 2023, ο συνολικός αριθμός αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 1,4%, φτάνοντας τα 248.824.542. Αν συμπεριληφθούν οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών (Ισλανδία, Νορβηγία, Ελβετία) και το Ηνωμένο Βασίλειο, ο αριθμός ανεβαίνει στα 294.480.894.

Οι Ιταλοί είναι οι πιο «φανατικοί» ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, με 694 οχήματα ανά 1.000 κατοίκους, ενώ στη Λετονία η αναλογία είναι μόλις 381/1.000. Παράλληλα, ο μέσος Ευρωπαίος διανύει ετησίως περίπου 12.346 km.

Το 2024, το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκε στο 13,6% (πτώση 1% από το 2023), ενώ τα plug-in hybrid έπεσαν από το 7,7% στο 7,1%. Σε επίπεδο ΕΕ+EFTA+Ηνωμένου Βασιλείου, τα EVs παρουσίασαν μικρή πτώση από 15,7% σε 15,4% και τα PHEVs από 7,7% σε 7,3%.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται ήδη υπό πίεση λόγω των αυστηρών περιβαλλοντικών κανονισμών, πολύ πριν από τον στόχο των 0 g/km CO₂ το 2035. Εάν ξεπεράσουν τα όρια εκπομπών, κινδυνεύουν με υψηλά πρόστιμα. Η VW, για παράδειγμα, έχει εκφράσει ανησυχία ότι ενδέχεται να πληρώσει έως και 1,5 δισ. ευρώ σε πρόστιμα το 2025.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ru
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.