ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Η Ακροαριστερά πρώτη στην Γαλλία «δια χειρός» Μακρόν. Να μην απορήσουν οι Γάλλοι για αυτά που έρχονται...

Μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Πόσο κρατάνε τελικά;

Oι μπαταρίες των EV αναμένεται να διαρκέσουν περισσότερο από τη μέση διάρκεια ζωής των ίδιων των αυτοκινήτων

Μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Πόσο κρατάνε τελικά;

Τα ερωτήματα για την αγορά ενός αυτοκινήτου είναι πολλά. Και αφορούν την αυτονομία, τις υποδομές φόρτισης, το κόστος αντικατάστασης, αλλά και το πόσο τελικά θα «ζήσουν» οι μπαταρίες. Για το τελευταίο, την απάντηση δίνουν τα αποτελέσματα της πρόσφατης μελέτης του εξωτερικού.

Αναλύοντας δεδομένα από 6.300 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η έρευνα διαπίστωσε ότι η μπαταρία υποβαθμίζεται περίπου κατά 2,3% ετησίως. Για να έχετε μια ενδεικτική τάξη μεγέθους, ένα αυτοκίνητο που είναι ικανό να διανύσει 500 ηλεκτρικά km, η αυτονομία του θα μειωθεί κατά 11,5 km.

Όπως λοιπόν μας λέει η έρευνα, μετά το πέρας της 8ετίας ή των 160.000 km, όταν και λήγουν οι περισσότερες εγγυήσεις, οι μπαταρίες είναι σε θέση να προσφέρουν κάτι παραπάνω από ικανοποιητική αυτονομία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ενώ οι μελέτες για την υποβάθμιση των μπαταριών βρίσκονται ακόμη σε αρχικό στάδιο, μια τελευταία έρευνα της Geotab δείχνει ότι η χωρητικότητά τους μειώνεται αργά και μόνο προς το τέλος της ζωής τους παρατηρείται σημαντική μείωση της απόδοσης.

Παράλληλα, υπάρχουν αξιοσημείωτες διαφορές στην ανθεκτικότητα της μπαταρίας μεταξύ των κατασκευαστών. Αναλύοντας δύο από τα παλαιότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Geotab διαπίστωσε ότι το Tesla Model S έχει μέση ετήσια υποβάθμιση 2,3%, ενώ στο Nissan Leaf μειώνεται κατά 4,2% ετησίως.

Η μελέτη καταλήγει σε ένα ενθαρρυντικό συμπέρασμα ότι οι κύκλοι λειτουργίας δεν επηρεάζουν αρνητικά την υγεία της μπαταρίας, εφόσον τα EV επαναφορτίζονται αργά. Η επαναλαμβανόμενη, γρήγορη φόρτιση προκαλεί υψηλές θερμοκρασίες στις μπαταρίες μπορεί να οδηγήσει σε πιο γρήγορη φθορά τους.

Η Geotab διαπίστωσε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που οδηγούνται σε ζεστά κλίματα εμφάνισαν σημαντικά ταχύτερο ρυθμό πτώσης στις μπαταρίες τους από εκείνα που οδηγούν σε κλίματα με φυσιολογική θερμοκρασία.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Όσο πιο κρύος είναι ο καιρός, τόσο μικρότερη είναι η αυτονομία. Τέλος, η κατάσταση φόρτισης πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ 20% και 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας, ενώ όπως προτείνει, η μπαταρία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού πρέπει να είναι πλήρως φορτισμένη.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.