Πλέον οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να «δηλώνουν» τις εκπομπές CO₂ τους με βάση διάφορα κριτήρια που διέπονται με τη μορφή «πεδίων εφαρμογής».
Ωστόσο, το Πεδίο 3 (έμμεσες εκπομπές) περιλαμβάνει τη δήλωση των εκπομπών που σχετίζονται με τη συνολική απόσταση που διάνυσε και την κατανάλωση καυσίμου ενός αυτοκινήτου.
Σε αυτό το επίπεδο ορισμένοι κατασκευαστές δηλώνουν χαμηλότερες τιμές, μερικές φορές με πολύ σημαντικές αποκλίσεις. Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με την Transport & Environment, μπορεί να δίνει τις μισές πραγματικές παγκόσμιες εκπομπές από αυτές που αναφέρονται από τους κατασκευαστές.
Η έκθεση Transport & Environment αποκαλύπτει ότι οι όμιλοι Hyundai-Kia και BMW είναι αυτοί που υποτιμούν περισσότερο τις εκπομπές τους όσον αφορά το Πεδίο Εφαρμογής 3, κατά 116% και 81% αντίστοιχα!
Ένα θεμελιώδες στοιχείο για την αξιολόγηση του συνολικού αποτυπώματος όσον αφορά τις εκπομπές των κατασκευαστών σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής των οχημάτων που πωλούνται.
Για παράδειγμα, ένας κατασκευαστής όπως η Toyota θα βασίσει τους ισχυρισμούς του σε διάρκεια ζωής 100.000 km ανά αυτοκίνητο που πωλείται. Μια «μέση» χιλιομετρική απόσταση μακριά από την πραγματικότητα, σύμφωνα με την T&E.
Για τον Luca Bonaccorsi, διευθυντή βιώσιμων οικονομικών στην T&E, «οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να εξαπατήσουν τους επενδυτές αναφέροντας ελάχιστα τις εκπομπές των αυτοκινήτων τους καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Κάτι που αποτελεί κοροϊδία όσον αφορά τους οικολογικούς ισχυρισμούς τους».
Και ο Luca Bonaccorsi για να προχωρήσει ακόμη παραπέρα, εξηγεί ότι επί του παρόντος, οι επενδυτές που βασίζονται σε κριτήρια ESG (Environmental, Social, Governance) εξαπατώνται από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Σύμφωνα με την T&E, στην πραγματικότητα, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι σχεδόν εξίσου υπεύθυνοι για τον άνθρακα με την πετρελαϊκή βιομηχανία.
Και ο Bonaccorsi διευκρινίζει ότι «σύμφωνα με επίσημες δηλώσεις, ένα ευρώ που επενδύεται σε μια εταιρεία αυτοκινήτων χρηματοδοτεί πρακτικά την ίδια ποσότητα άνθρακα με ένα ευρώ που επενδύεται σε μια εταιρεία πετρελαίου».
Ένα ανησυχητικό εύρημα που υποδηλώνει ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων που συνεχίζουν να πωλούν αυτοκίνητα που εκπέμπουν πολύ CO₂ αποτελούν μια ωρολογιακή βόμβα άνθρακα για τους «βιώσιμους» επενδυτές.
Για παράδειγμα, οι πετρελαϊκοί κολοσσοί Exxon Mobil, BP και Shell παρουσιάζουν κατά μέσο όρο 5.000 τόνους ισοδύναμου CO₂ για κάθε εκατομμύριο ευρώ που επενδύθηκε.
Συγκριτικά, κάποιοι αυτοκινητικοί όμιλοι είναι πολύ πάνω από αυτήν την τιμή. Η έκθεση της T&E για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων αναφέρει, για παράδειγμα, ότι η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi θα παρουσίαζε ισοδύναμο 10.000 τόνων CO₂/εκατομμύριο ευρώ που επενδύθηκε. Ακόμη και η Honda θα είχε 7.000 τόνους/ανά επενδεδυμένο εκατομμύριο ευρώ.
Αλλά η T&E επικρίνει ορισμένους κατασκευαστές ότι δηλώνουν εκπομπές πολύ κάτω από την πραγματικότητα. Γεγονός που εξηγεί γιατί η BMW ή η Toyota τοποθετούνται κάτω από το όριο των 2.000 τόνων/εκατομμύριο ευρώ, για παράδειγμα.
Πηγή: drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.